מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי השתתף היום (שלישי) באירוע תחנת משטרה בשגב שלום יחד עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כאשר המפכ"ל עקץ את האחרון בדבריו. בתוך כך, אירעה במקביל הפגנה של תושבי שגב שלום לאחר שהתבשרו כי השר בן גביר מגיע לחניכת תחנת המשטרה במקום.

המפכ"ל לשעבר נגד בן גביר: "מוביל אותנו לתהום, יביא אינתיפאדה" | האזינו
המפכ"ל הנחה את ניצבי המשטרה: "אל תדברו עם בן גביר ללא אישורי"

"תחנת משטרה היא סמל למשילות, מפקד התחנה ושוטריה אחראים על הביטחון האישי", אמר שבתאי בפתח דבריו, "פתיחת תחנת משטרה היא תמיד מרגשת, אך פתיחת תחנה בשגב שלום מרגשת כפליים. היא מסמלת צעד נוסף לחיזוק והעמקת שירותי המשטרה בחברה הערבית". 

״המטרה שלנו היא ברורה וחד משמעית - חיזוק תחושת הביטחון״, הוסיף המפכ״ל, ״אך משטרת ישראל לא יכולה לפעול לבד: נדרש שינוי עומק בציות לחוק, שותפות קהילתית ושיתוף פעולה. הקשר עם הקהילה הוא תנאי לשירותי משטרה מיטביים. אני קורא מכאן לכל תושבי שגב שלום להתנדב לשורותינו. בלי לגיטימציה של הציבור אין לנו זכות קיום בתור משטרה״.

השר לביטחון לאומי בן גביר: "מכובדיי במשטרה, אסור לנו לטאטא את הדברים מתחת לשולחן. יש בעיות, המצב לא מושלם, אתם עושים את המקסימום, השמיכה שלכם קצרה, אבל אסור לנו להתעלם ממה שקורה כאן, אסור לנו להפסיד, אסור לנו לוותר, אסור לנו להתייאש, אסור לנו להוריד ראש, דווקא בגלל אותו אבא לבנות שמתגוררות כאן".

"אני יודע שבחוץ יש כאלה שמפגינים, יש כאלה שצועקים, זה בסדר, מותר להם לצעוק, אני מקווה שעוד כמה שנים, יסתכלו כל אותם אנשים שהפגינו ויסתכלו כל תושבי הנגב", הוסיף, "כן גם הבדואים, ויגידו, שהמהלכים שאנחנו עושים, הצילו את החיים כאן, הצילו את הילדים כאן ויובילו את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר".