לקראת המחאה נגד הרפורמה המשפטית שצפויה להחריף השבוע, תקיים הבוקר (שלישי) דיון היערכות בראשותו של המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי וסגל הפיקוד הבכיר. 

במשטרה מודעים לכך שהם יצטרכו לאזן בין החלטת בג"ץ, האוסרת על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להעביר הנחיות, ובמקביל להמשיך לנהוג במתכונת שלפיה תותר המחאה אך לא יאושרו חסימות צירים. כיוון שכוחות רבים כבר פרוסים בשטח במקסימום היכולת, במשטרה נערכים להחמרת המחאות ולאפשרות שיעשו שימוש במכת"זיות ובאמצעים נוספים לפיזור הפגנות.

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית נערכים לקראת "יום השיתוק הלאומי" שיתקיים ביום חמישי, ובמקביל גם במשטרה ישנה היערכות לנוכח חשש מהפרות סדר ועימותים, בין היתר בבני ברק, שם מתוכננות להתקיים תהלוכה והפגנה של פעילים במחאה.

מארגני המחאה הודיעו, במקביל להתארגנות להפגנות, על השבתה והיעדרויות ממקומות עבודה בקרב סקטורים וקבוצות שונות במשק ובחברה הישראלית מחרתיים. לדבריהם, עם הסקטורים והקבוצות שייקחו חלק בהשבתה נמנים עובדים בחברות הייטק, רופאים ועובדי מקצועות הבריאות, עורכי דין, סטודנטים ומרצים, חברים בקהילת הלהט"ב, נציגות מחאת הנשים, הורים וילדים, תלמידי תיכון, משרדי אדריכלים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בסקטורים שונים, שיודיעו עצמאית למעסיקיהם על היעדרות מהעבודה.

עם זאת, ההסתדרות הכללית לא הצטרפה בינתיים להשבתה והמארגנים הודיעו שהם יפעילו לחץ על ההסתדרות, בדומה לגופים נוספים ואנשי עסקים, להצטרף למחאה. מדובר בין היתר בלחץ על התאחדות התעשיינים, ההסתדרות הרפואית ואנשי עסקים בולטים במשק הישראלי, בהם הראל ויזל, דנה עזריאלי, ליאורה עופר ואחרים, במטרה לצרפם למהלך שיוביל להשבתה כללית של המשק הישראלי.

הפגנה בירושלים (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
הפגנה בירושלים (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

"אנחנו ברגע האמת, וזה הזמן להפעיל כל מנוף לחץ אפשרי על הממשלה במסגרת הכלים הדמוקרטיים העומדים לרשותנו. על ארגוני העובדים ובכירי המשק להפנים שזה הרגע להיות בצד הנכון של ההיסטוריה", ציינו במטה המחאה והוסיפו: חובה להתנגד לדיקטטורה והגיע הרגע להשבית את המשק, לשתק את המדינה ולומר לממשלה העבריינית עד כאן. הפיכה משטרית וחוקי דיקטטורה לא יעברו במשמרת שלנו".

ועל רקע ההפגנות בירך אתמול נשיא אוניברסיטת בר אילן פרופ' אריה צבן את אנשי האקדמיה, חברי "צוות ידידיה", על חלקם ב"מתווה העם" שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג. "ברצוני להודות לכם ולהביע את הערכתי הרבה על התרומה שלכם", אמר פרופ' צבן והוסיף: "הסכמה רחבה היא הדרך היחידה לסיים את ההיבט המשפטי של המשבר הפוקד את מדינת ישראל, ואני מקווה שההנהגה שלנו תגלה מנהיגות, ולבסוף תאמץ את המתווה".