שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נקלע הערב (שני) לסיטואציה מביכה ברשת, לאחר ששיתף פוסט של חיים הר-זהב, מחבר הספר "לבנון: המלחמה האבודה", בו הודיע הר-זהב כי הוא ומשפחתו "פורשים מצה"ל" בעקבות הרפורמה המשפטית. 

סמוטריץ' ניסה להעביר ביקורת על הר-זהב וטען כי "זו הסיבה שאנחנו ננצח", אולם הר-זהב מיהר להעמיד אותו במקומו בציוץ שזכה לאלפי לייקים לעומת המאות הבודדים שקיבל סמוטריץ' - מה שנקרא בשפת הרשת "ראטיו". 

סמוטריץ: "בואו נדבר ונגבש מתווה שכולנו ביחד נוכל לחיות איתו"

"אחרי שלושה דורות, שבע מלחמות ועשרות שנים של תרומה, משפחת הר־זהב פורשת", נכתב בציוץ המקורי. "שהילדים של חברי הקואליציה והמצביעים שלהם ישרתו בצבא שעושה כיבוש בלי בית משפט שיוודא את מוסריות הפקודות שהם מקבלים. הבנות שלי לא יקחו בזה שום חלק - ולהאג הן יגיעו אך ורק בתור תיירות".

סמוטריץ כאמור שיתף את הציוץ וכתב: "כל אהבה שהיא תלויה בדבר - בטל דבר בטלה האהבה, ושאינה תלויה בדבר - אינה בטלה לעולם". וזה למה אנחנו ננצח. כי האהבה שלנו למדינת ישראל ולעם ישראל ולתהליך התחיה הלאומי הנפלא שלנו לא תלויה בשום דבר. וכזה הוא רוב העם הנהדר שלנו, מימין ומשמאל - אוהב ללא תנאי ובז לאוהבים על תנאי".

בתגובה כתב לו הר-זהב: "עשית שנה וארבעה חודשים צבא, וגם זה בקריה, וחתכת ללימודים. אתה לא מתבייש? עשית יום מילואים בחייך? היית אי פעם במארב? היית פעם תחת אש למען מדינת ישראל ובשליחותה? מי אתה שתטיף לי מוסר? חוצפן". הגולשים עצמם כאמור מיהרו לעמוד לצידו של הר-זהב עם אלפי לייקים ומאות תגובות תומכות.