פעילי ימין רבים מרחבי הארץ יצאו הערב (שני) גם הם לרחובות, זאת כמחאה חריפה נגד דחיית ההצבעה בכנסת על סעיפי הרפורמה במערכת המשפט. ברל'ה קרומבי, ממארגני הפגנת הימין בירושלים, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM והתייחס לנושא הבוער.

בעוצמה יהודית טוענים: "נתניהו ובן גביר סיכמו - החקיקה תידחה לאחרי החגים"
"לא יגנבו לנו את הבחירות": הימין יוצא להפגין נגד העצירה הצפויה של החקיקה

"קודם כל, אני אגיד לך את החלום שלי. הלוואי ובסוף הערב הזה נצא ביחד בריקודים, כולם ביחד, כמו שהיה ביום חמישי בבני ברק", אמר קרומבי. "אני חושב שבסוף העם אוהב את אחד את השני, מחובר אחד לשני, וזה החלום שלי, ואם לא? אלימות לא תהיה פה". 

"ההפגנה הזאת אורגנה בשעה 09:00 ביוזמה של כל מיני ארגונים", הוא ציין. "אנחנו קראנו לציבור לבוא לפה מסיבה פשוטה, במשך חודשיים, הימין שמר על איפוק מדהים. אנשים קראו לנו 'תארגנו הפגנות, תארגנו עצרות, תקראו לנו לרחובות', ואנחנו אמרנו 'לא. אנחנו לא רוצים מלחמת אחים, לא רוצים שהשמאל יפגין בצד אחד והימין בצד אחר', אבל באמת שעכשיו הגענו לשוקת שבורה, הגענו לקו פרשת המים".

קבלת הפנים בבני ברק. ללא קרדיט

הוא הודיע: "אם עכשיו הממשלה תוותר באופן חד משמעי על הרפורמה, זה אומר שלוקחים את תוצאות הבחירות האחרונות ואומרים לציבור שבחר ושהצביע - 'אתם לא רלוונטיים'". הציבור רוצה להגיע ולהגיד בצורה ברורה - 'אנחנו הצבענו. תכבדו את הקול שלנו בקלפי. לא יגנבו לנו את הבחירות, לא יגנבו לנו את הקול'". 

על האלימות בהפגנות, אמר כי "לא תהיה פה מלחמת אחים ולא תהיה אלימות, בטח לא בכל מה שתלוי בנו. הציבור הימני הוכיח כבר את הבגרות הזאת, מאלטלנה, לחורבן גוש קטיף, לאוסלו שגנבו לו את המדינה, והוא לא יצא ולא פעל באלימות. הוויכוח הזה הוא ויכוח היסטורי כימיה של הציונות. אני לא נכנס עכשיו לסיפור הזה של מי יותר אלים. בקצוות יש חבר'ה קיצוניים מכל הצדדים. לא תהיה פה מלחמת אחים".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm