ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, יצא בהודעה חריפה כהתנגדות לרפורמה המשפטית ושיתף כי רה"מ נתניהו לא יגיע לביקור בבית הלבן בקרוב בשל כך. על פי הנראה הסברה היא שפיטורי גלנט גרמו לאמריקאים להתערב במדיניות בישראל. בצל המצב הנפיץ והסבוך, הן בארץ והן מול ארה"ב, הקואליציה והאופוזיציה החלו בניסיון הידברות בתיווכו של נשיא המדינה. סביב הנושא שוחחו ענת דוידוב וטל שלו עם יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר שהגיב לדברים 

בפתח שיחתם, התייחס קרויזר למשבר עם ארה"ב: "אני מניח שזה ייגמר כמו משברים שהיו גם בממשל אובמה. היו משברים דומים לאירוע הזה", טען. "לא נאמר לראש הממשלה שהוא לא רצוי. יצאה הבהרה מאוד ברורה מהבית הלבן שהיחסים גם בין האישים הפוליטיים וגם מערכת היחסים וגופים בין המדינות עובדים בצורה תקינה על ערכים, אסטרטגיה.

על תהליך חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, אמר: "אנחנו, עוצמה יהודית, התנגדנו לעצירה של החקיקה ושינוי הוועדה לבחירה במינוי שופטים, חשבנו שזה נכון ועדיין חושבים שזה נכון להמשיך בחקיקת הרפורמה. יחד עם זאת, התקבלה החלטה בממשלה להגיע לעצירה ולפתוח בדיונים אצל נשיא המדינה כדי להביא להסכמה יותר רחבה. לדעתי יש כמעט 70 חברי כנסת שהגישו בעבר גם כן הצעות תיקון כאלה ואחרות במערכת המשפט, לכן יש הסכמה מאוד רחבה שמערכת המשפט בישראל צריכה תיקון ואיזון חזרה בין הרשויות".

הוא הוסיף: "אנחנו מגיעים למו"מ באמת בנפש חפצה להביא את השינוי המבורך בהסכמה. במידה ולא יגיעו שם להסכמה רחבה על נושאים ותצא הצהרה שאפשר לחוקק את השינויים במערכת המשפט בצורה שתהיה מוסכמת על רוב חברי הכנסת שם, אז אנחנו נמשיך כפי שהתחייב לנו ראש הממשלה - נמשיך את החקיקה אחרי הפגרה". 

בהמשך, קרויזר התייחס לפיטוריו של גלנט, ואמר: "אני חושב שמה שעשה השר גלנט הוא מעשה לא נכון. הוא לא באמת העמיד במקום בצורה חד משמעית ונחרצת כל קריאה לסרבנות בצה"ל, בוודאי שלא יצא בהודעה נחרצת כנגד הכנסה של מערך המילואים לתוך השיח הפוליטי. אני חושב שבנושאים האלה הוא שגה, ואנחנו לא מתערבים לראש הממשלה אם הוא יחליט להחזיר אותו".

"הוא לא בלם בצורה חד משמעית ונחרצת את ההכנסה של צה"ל לשיח הפוליטי, וכאשר הוא לא עצר בצורה נחרצת את השימוש הנלוז של מתנגדי הרפורמה והכנסה של מערך המילואים הכל כך קדוש הזה. גם אני לוחם במערך המילואים ולאף אחד אין זכות מצד כזה או אחר לקחת בעלות על האנשים האלה ולהכניס אותם לקלחת הפוליטית הזו", טען.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm