פרופ' יורם קלוגר, המנהל היוצא של המערך לכירורגיה כללית במרכז הרפואי רמב"ם והיו"ר היוצא של איגוד הכירורגיה בישראל, שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על מחאת הרופאים, ועל קריאתה של שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן לשלול לרופאים את רישיונות הרפואה.

היועמש"ית פרסמה את עמדתה: זה התאריך בו יתקיימו הבחירות הבאות
טרופר איים: "ללא הסכמות, מה שראינו יהיה חמור יותר" - כך השיב שר המשפטים

בפתח הראיון התייחס לדבריה של שרת ההסברה שקראה לשלול לרופאים את רישיונות הרפואה: "אנחנו עובדים מאוד קשה, השרה קוראת לנו סרבנים רפואיים ולמעשה מה שאנחנו מבקשים לעשות זה להביע מחאה ולא לפגוע בחולים. גם ביום ההוא ששבתנו אנחנו ממשיכים לטפל בחולים, לא נוטשים חולים, לא מפקירים חולים".

כאשר נשאל לגבי בדיקות שנדחו בגלל רופאים שהלכו להפגנה, אמר: "לא היו מקרים. בחייך, בכל בית חולים הקימו ועדת חריגים שכל רופא יכול להגיש לאותה ועדה במידה ומדובר בניתוחים. אני מוכן בתור איש מקצוע שישלחו אליי מקרה מקרה לעבור עליו, ואראה לך שלא היה שום ביטול בדיקה לחולי סרטן. אני 40 שנה במקצוע וחוויתי לא מעט שביתות, בשביתות שאנו מקיימים, אנחנו מקפידים הקפדה יתרה על טיפול בחולים. לא יעלה על הדעת שרופא ינטוש את משמרתו למען שביתה ובבית החולים חולה עומד למות. בתור איש מקצוע אני מוכן לעבור על הגיליון, לא היה מקרה כזה, אין כזה מקרה. במדינת ישראל מעולם לא ננטש חולה על שולחן הניתוחים, בחדר המיון או במחלקה לצורך שביתה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

"השרה יכולה לעשות כל דבר, בצקצוקי הלשון שלה היא מפטרת טייסים, רופאים, ועוד מעט תשלח אותנו למחנות החינוך מחדש. לא יעלה על הדעת שדברים כאלה נאמרים מעל בימת הכנסת, המקום המכובד ביותר במדינת ישראל על ידי שרה שנבחרה. 90 אחוזים מהרופאים בישראל, לפחות אלה שחברים בהסתדרות, חושבים שמה שנעשה היום בכותלי הכנסת ובממשלה עלול לפגוע במתכונת הרפואה במדינת ישראל, בתחום שלי. אני לא מדבר על בית משפט, צבא, שום דבר אחר. 90 אחוזים מהרופאים חושבים שמה שעומד לקרות במדינת ישראל, אם יקרה, יפגע במערכת הבריאות. אתן לך דוגמה, חולה שצריך טיפול ייחודי מקופת חולים לא יוכל לקבל את הטיפול משום שבג"ץ לא יעמוד לעניינו. שופטים לא יפגעו בחולים, אבל הם עלולים לפגוע במערכות. אנחנו חוששים מהמצב", המשיך.

כאשר נשאל לגבי ההקפאה אמר הפרופסור: "ההקפאה הזו לדעתנו ולדעתי האישית בעיקר זה פייק. נניח שהוא מחדש את העסק, מה אתה רואה? מה אתם עלולים לעשות? אנחנו אפילו לא חושבים על הסצנריו הזה. הרושם שלנו שמה שנעשה פה על ידי הקואליציה נעשה באופן אלים, דורסני ובעיקר תזזיתי. משהו שלא מובן לנו כבני אדם, אנשים ששוחרי שלום, מטפלים באנשים בנחת ורגיעה. מה שנעשה נעשה בצורה לדעתי של תחושת עליונות של הצד שהיום מוביל את השלטון. מה שצריך לעשות זה לרדת מהעצים, לשבת בנחת".

כשנשאל מדוע בחרו לקחת את החולים כבני ערובה, השיב: "למה בני ערובה? ממש לא. השביתה שלנו הייתה מבוקרת, רופאים לא נטשו את משמרתם. רופאים נשארו כדי שרופאים אחרים יצאו. כך עובדות השביתות במערכת הבריאות. חלק מאיתנו נשארים וממשיכים לטפל ולא יינטשו, וחלק יצאו ויפגינו. המהפכה המשפטית הזו לכשתקרה תגרום למדינת ישראל נזקים רבים".

"לכן אני אומר, שבו, אלו שמובילים אותנו, תתדיינו ותצאו עם מסמך מקובל על כולם. אני בחנתי בצורה מאוד מאוד קפדנית את ישיבות הוועדה של רוטמן, ראיתי את הרטוריקה של רוטמן, של לוין, אני רואה ונחרד מהרטוריקה של נתניהו ואני חרד מאוד שהם לא מעוניינים להגיע לאיזה מסמך שיהיה מקובל על כולם. הם נכנסו לאירוע הזה באטרף של חושים מעורר חלחלה", חתם בסוף הראיון.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM