הממשלה הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) בישיבתה השבועית קיצוץ רוחבי בתקציבי כל משרדי הממשלה, כדי לממן תוספת למשרד לביטחון לאומי לטובת הקמת "המשמר הלאומי". 

המפכ"ל נגד בן גביר: "המשמר הלאומי עלול לפגוע בביטחון האזרחים"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שוחח עם ינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM והתייחס להתרעה של המפכ"ל נגד המשמר הלאומי: "חבל מאוד שהמפכ"ל מדבר איתי דרך התקשורת, אני נתתי למפכ"ל שלושה חודשים הזדמנות להקים משמר לאומי, אחרי השנתיים האלה שהמפכ"ל לא זירז את זה, ואחרי שלושה חודשים שישבנו והצהרנו על דברים האלה, לצערי זה לא קם".

"אמרתי למפכ"ל שאם זה לא קם דרך המשטרה, זה יקום דרך המשרד לביטחון לאומי. זו לא מיליציה ולא נעליים, זה נועד לשמור על הביטחון של הילדים שלי והילדים שלהם. אני רוצה לדאוג לילדים שלנו. בסוף אני רוצה משמר לאומי שיטפל בעבירות הפרוטקשן ואני לא אתפשר על זה, לכן אנחנו היום מצביעים בישיבת הממשלה על המשמר הזה. אני פתוח, אמרתי למפכ"ל, אם אתה תראה לי תוכנית, תראה לי רצינות, אני על ענייני ביטחון לא מתפשר", הוסיף.

עוד אמר: "אחת הטענות שלי נגד זה שלא הקימו את המשמר זה ששלחו את היחידה הטקטית להפגנות של השמאל או הימין, זה לא מקובל עליי. אני רוצה כוח לגליל, לדרום, חלק גדול ממעשי הפשע יוצאים משם, גניבת הרכבים, והסחיטות. תאמין לי שזה גם לטובת מי שמתגורר שם". 

בהמשך התייחס לסוגיית פיטורי שר הביטחון יואב גלנט: "אני חושב שהיה צריך לפטר את גלנט. אני חושב שבכל מיני נושאים, הוא לא היה איתנו. ראש הממשלה יעשה כחוכמתו, אני מגבה את ראש הממשלה, הוא מנהל את הממשלה. בסופו של דבר, כל החלטה בנושא הזה של ראש הממשלה תהיה מקובלת עליי".

"חייבים לשנות את תחושת הביטחון של מדינת ישראל"

בהמשך, התייחס השר לביטחון לאומי ברדיו צפון 104.5FM לפיגוע שהיה בירושלים בשבת וטען: "נותן להם גיבוי, התפקיד שלנו זה לגבות שוטרים וחיילי צה"ל יש שם ארבע עדויות, ואני לגמרי תומך. אחמד טיבי לא רוצה אותם בירושלים, לא רוצה אותם בישראל. לכן הבחירה בין אחד אויב כמו אחמד טיבי, לבין שוטרי ישראל חיילי צה"ל שוטרי משמר הגבול, פי מיליון אני רוצה את התוצאות שלהם". 

"מדאיג מצד אחד, מצד שני נכון לרגע זה בלי לפתוח עין הרע השוטרים והחיילים מתפקדים מצוין. יש ירידה בגל הפיגועים למרות מה שהתקשורת מנסה ליצור. חייבים לשנות את תחושת הביטחון של מדינת ישראל, על זה אני חוטף אש, אני רוצה להקים כאן משמר לאומי", הוסיף.

כינוס בחורה לאור הטענות כי לא מדובר במחבל. באדיבות ערוץ הנגב

בן גביר המשיך והסביר על היחידה שמתכוון להקים וחטף ביקורת בשל כך כשהגדירו אותה כ'מליציה': "כשזה היה של בנט מחאו לו כפיים, לצערי במשטרה לא תפעלו את זה, יש 900 לוחמים שמחכים, כשאני שואל איפה הם שולחים אותם למלחמות מול מפגינים. תושבי הצפון, הדרום אנשים בקו התפר זכאים לקבל את המשמר הזה יש להם דבר אחד לטפל בפרוטקשיין באלימות במגזר הערבי, מגיע לאזרחי ישראל מגיע לתושבים מגיע לכולנו שיש לנו משמר לאומי".

"על זה אני עובד ואני חוטף אש. מה הטענה של השמאל שזה תחת המשרד לביטחון לאומי אז יהיו מליציות, גם שירות בתי הסוהר תחת בן גביר אז זה הפך להיות מליציה של בן גביר? כל מה שאני אעשה התקשורת תתקוף, מוציאים ספינים שיש קיצוץ, איזה קיצוץ? זה בתקציב, מספיק עם הספינים, עוד מעט גם היועמ"ש תודה שהיא מתנגדת הכול בסדר הדבר הכי חשוב זה הביטחון של אזרחי מדינת ישראל לכך נבחרתי". 

עוד תקף את היועמ"ש: "היא תתנגד, כל דבר שאנחנו עושים להשיב את הביטחון - היא תתנגד. אני פניתי למפכ"ל אמרתי לו למה לא מקימים צריך להקים מזמן יש כל מיני גורמים במשטרה עם אגו שלא רוצים את זה, זה יהיה זה מה שאני רוצה, אני עדיין אתן למפכ"ל צ'אנס, מחר הוא יבוא לשכנע אותי שזה יהיה תחת המשטרה, שייקחו החלטת משטרה לפני שנתיים וימסמסו אותה ולא יפעלו? ויקחו את הלוחמים לפזר הפגנות? אני רוצה משמר לאומי שיהיה ברהט ובטובא זנגרייה". 

עוד אמר על יחסיו עם המפכ"ל: "אני לא רוצה לפטר אותו, המפכ"ל מנהל את המשטרה יש לו כל מיני אילוצים, בוא נגיד בצורה עדינה לחצים, והוא לא יודע לעמוד בלחצים האלה. גם של היועצת המשפטית לממשלה, אני מאוד אוהב אותו המפכ"ל קובי שבתאי מאוד ראוי בעיני, הוא מפכ"ל גיבור ישראל בסוף צריך להקים כאן משמר לאומי, לא יכול להיות שבמשך שלושה חודשים אומרים לי 'יהיה בסדר' וזה לא בסדר". 

"לפני שנכנסתי לתפקיד התייעצתי עם חמישים אנשי ביטחון וכולם דיברו על משמר לאומי, יהיה משמר לאומי, אני לא אמסמס את זה. אם לא יהיה משמר לאומי לא תהיה ממשלה? אני מודה שאמרתי את זה, משום שהביטחון האישי הוא מעל הכול, שוטרים לוחמים שיהיו בגליל כל הזמן באופן קבוע, לוחמים שיהיו ברהט. אני הייתי מאוד רוצה שזה יהיה משמר שהמשטרה תפקד עליו והיא תוביל וזה יהיה בתוך המשטרה".

"זה מה שסיכמתי עם שבתאי לפני שלושה חודשים, זה עדיין לא קרה. אני רוצה תוצאות, כשלושה חודשים לא ממש מתכוונים להקים את המשמר ומספרים סיפורים אני לא אתן לזה להתמוסס, המצב של הביטחון הלאומי נהיה גרוע הרבה יותר. אתה מסתובב בגליל אתה יודע מה קורה בצפון, זה מחלחל למרכז הארץ. וזה מגיע לכל מקום במדינת ישראל וכוח ייעודי להיות במגזר הערבי, לאכוף את החוק המגזר הערבי, וכל בעיית הפרוטקשיין ועברות הפשע. לכן אני מתעקש במשמר לאומי", אמר.

על היחסים עם ארה"ב אמר: "אני באמת ומאמין ומקווה שהאסימון ייפול גם בארה"ב היא ידידה שלנו אבל ישראל היא מדינה עצמאית היא לא עוד כוכב בדגל של ארה"ב. עם ישראל הלך לבחירות, הוא רוצה ימין על מלא מלא. אני מאמין ומקווה שזה גם המסר שצריך להעביר לביידן, אנחנו מדינה עצמאית. כשאני מוותר על רפורמה משפטית או מוותר על משמר לאומי אני משחק בחיים של אזרחי מדינת ישראל". 

לסיום שיתף בדעתו על הקפאת הליכי הרפורמה: "לא אהבתי את הצעד לכניעה לרפורמה זו טעות, כניעה ללחצים, חשבתי שבגלל הדבר הזה ודברים אחרים צריך לפטר את גלנט. מצד שני כל החלטה של נתניהו בנושא אני אקבל, אני לא ראש הממשלה, אני אומר בצורה מלאה העם בחר ממשלת ימין מלא ואנחנו צריכים ליישם את המדיניות הזו, אין לנו מנדט לא למלא את המדיניות הזו".