טרום יציאתה לפגרה אישרה הממשלה אתמול את הקמת המשמר הלאומי ביחד עם קיצוץ של 1.5% בכל משרדי הממשלה לטובת הקמתו. היועצת המשפטית לממשלה ורוב השרים התנגדו להקמתו אך הוא אושר בסופו של דבר לאחר לחצים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי המשמר הלאומי יהיה כפוף למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי או למג"ב. בשיחה עם ניסים משעל וסיון כהן ב-103FM שיתף חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) בהסכמות שהגיעו בממשלה להקמת המשמר הלאומי.

אחרי הקיצוץ הרוחבי במשרדים: אושרה הקמת "המשמר הלאומי"

"לא הייתי בישיבת הממשלה, זו לא הממשלה הראשונה בישראל. ובדרך כלל שעושים קיצוץ במשרדי ממשלה כדי להביא למשרד אחד יותר אז שרים אחרים פחות אוהבים את זה, זה נורמלי. אני חושב שהמשמר הזה חשוב", אמר חבר הכנת בפתח דבריו.

עוד ציין, כי "לא מדובר במשטרה פרטית. אתמול איתמר אמר שמבחינתו אין לו בעיה שזה יהיה כפוף למפכ"ל או למג"ב. אני חושב שלפחות בהיבט הזה הדיון מיותר. הרעיון של משמר לאומי בכלל נולד בממשלה הקודמת, בממשלת בנט, בעקבות אירועי שומר החומות. הוא דיבר על משמר לאומי אם אני זוכר נכון עוד לפני הבחירות, גם בהסכמים הקואליציוניים זה הובטח לו. אנחנו חיים בדמוקרטיה, האחריות בסוף נמצאת על כתפי השר, לטוב ולרע. ובסוף, הביטחון האישי של אזרחי ישראל נמצא היום על הכתפיים של איתמר בן גביר. אני באמת חושב שזה נכון המשמר הלאומי. ההתנגדות הייתה בשאלה למי יהיה כפוף המשמר הלאומי. ההתנגדות, בטח של המשטרה, הייתה על העניין הזה".

במענה לשאלה מדוע עבר לסמוטריץ' השיב סוכות: "אני באופי מתאים הרבה יותר לבצלאל, מפלגת הציונות הדתית. סוג של התנהלות, שיח. צורת השיח שלו שונה לגמרי".

כאשר נשאל האם בן גביר "מתלהם מדי", השיב חבר הכנסת: "לא רוצה לחלק ציונים לאיתמר. אני חושב שזו צורת השיח, של איך בצלאל מנהל שיח. זה בסדר".

לאחר מכן נשאל על המהלך האחרון של בן גביר ואמר: "לא הייתי מתנהל בצורה הזו, אבל לא רוצה לחלק ציונים. אני חושב שבסופו של דבר הביטחון של אזרחי ישראל על הכתפיים שלו. הוא אומר 'בחודשים האחרונים לא נתנו לי את הכלים. אני צריך את הכלים האלה'. הוא נמצא בסוג של מצוקה אמיתית בדבר הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm