ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי החקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט תיעצר לבינתיים, אך בכירי הקואליציה ממשיכים להופיע כמעט בכל מקום על מנת להדהד עד כמה לטענתם, היא חיונית למדינת ישראל. יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן התראיין הבוקר (שני) בנושא ב"כאן ב'" ואמר כי "יכול להיות שאם הייתי מתייאש מראש החקיקה הייתה הולכת יותר מהר והייתי מקדם אותה בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית מבלי להגיע להסכמות".

ח"כ רוטמן לעיתון אמריקאי: "ההפגנות בישראל הן התחלה של מלחמת דת"

בפתח דבריו אמר רוטמן כי היום אמורה להתקיים שיחת הידברות אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג. "עוד לא התחילו לצלול לתכנים, היום אמורה להיות איזושהי פגישה. לכל אורך הדרך השקעתי שעות בניסיונות להגיע להסכמות. הסוגיה היא מזמן לא מהותית, היא פוליטית, של מחנות, של ישראל הראשונה והשנייה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לאחר מכן נשאל האם ההידברות אצל הנשיא היא רעיון טוב. על כך השיב: "לעצור את החקיקה זה לא רעיון טוב, מעבר לסוגיית העצירה רציתי במו"מ. הנשיא טעה טעות קשה בהתנהלות שלו שהפכה אותו בקרב מחנה פוליטי שלם למישהו שכבר לא יכול להיות מתווך הוגן. ראינו כולנו את התגובות לאותו מתווה חד צדדי שפורסם על ידי הנשיא".

על הסיכוי להגיע להסכמות באמצעות תיווכו של הרצוג אמר: אני מקווה אבל שומר על אופטימיות זהירה. צריך שניים לטנגו. משא ומתן זה בין האופוזיציה לקואליציה, בחלומי הטוב כולנו צועדים עם רפורמה לעבר השקיעה עם חדי קרן עפים באוויר. אבל בעולמנו יש כאלה שתוך כדי מו"מ יוצאים להפגנות ואומרים שמטרתם להפיל את השלטון בצורה ברורה".

עוד אמר רוטמן, כי "גם אני וגם שר המשפטים יריב לוין אמרנו לכל אורך הדרך שאם אפשר להגיע לתיקון מערכת המשפט בהסכמה רחבה זה עדיף. כולם יודעים שמבחינתי הממשלה מציעה והכנסת ממנה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

על לוח הזמנים של שיחות ההידברות אמר יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט כי "לוח הזמנים בידי רה"מ שעצר את החקיקה. אני חושב שפתיחת כנס הקיץ תהיה הנקודה שבה הדברים יהיו צריכים להיבחן. אם הוחלט שהולכים למו"מ אני חושב שהדבר הטוב ביותר הוא לתת למו"מ למצות את עצמו. אין דבר שמחריב מו"מ יותר מהכרזת הכרזות וטיפוס על עצים. כל התקדמות תצטרך להיבדק ובסופו של דבר ככה מתנהל מו"מ".

במענה לשאלה מה בהתנהלותו לא הצליח השיב רוטמן: "השקעתי זמן רב גם בוועדה וגם מחוצה לה כדי להגיע להסכמות – יכול להיות שאם הייתי מתייאש מראש החקיקה הייתה הולכת יותר מהר והייתי מקדם אותה בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית מבלי להגיע להסכמות".

לסיום אמר, כי "אחד השקרים שמסתובבים בציבוריות הישראלית זה המושג בליץ חקיקה. לא לוקח אחריות, לא חושב שתפקידי הוא להיות מבקר המדינה. אני לא צריך לבקר את השחקנים האחרים. אני חושב שלהתחיל לבקר שחקנים מהקואליציה - כל אחד עושה כמיטב יכולתו".