ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) למתיחות הביטחונית ובהרמת כוסית לרגל חג הפסח עם חיילי חיל האוויר ואמר כי "ביממה האחרונה כוחותינו נלחמו במחבלים בלבה של שכם, יירטנו שתי כטב"מים, ואתם יודעים היטב שבימים האחרונים אנחנו פועלים מעבר לגבולותינו נגד משטרים שתומכים בטרור וזוממים את השמדתנו".

לאחר חדירת המל"ט לישראל, פרשן 'מעריב' מזהיר: "העניין רק יילך ויתעצם"
דיווח: בכיר איראני נוסף נהרג בתקיפת צה"ל בדמשק

בהמשך, התייחס למחלוקת סביב הרפורמה במערכת המשפט ואמר כי "ברצון טוב והידברות אמיתית, אפשר להגיע להסכמה רחבה, לשם אני חותר. אבל חשוב לומר לאויבינו שלא יטעו בנו, אין זה משנה מה יהיה הוויכוח הפנימי, אנחנו נילחם בהם גם בתוך גבולות הארץ וגם מעבר להם בכל העוצמה הדרושה כדי להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

בסיום, התייחס לשינוי הגישה של מפקד חיל האוויר נגד מסרבי המילואים: "בעניין הזה, האמירה של מפקד חיל האוויר אתמול הייתה חשובה. היא הייתה ברורה. היא תקפה לא רק לגבי חיל האוויר, אלא לגבי כל חלקי צה"ל. מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי כוח המגן שלה, וצה"ל לא יכול להתקיים ללא היררכית פיקוד ברורה ואיתנה כפלדה. יש לנו את זה, יחד אנחנו עומדים ויחד אנחנו גם ננצח.

שר הביטחון, יואב גלנט, התייחס גם הוא למצב הביטחוני ואמר כי "אנחנו עושים את זה בזרוע נטויה. הזרוע הנטויה, הארוכה והחזקה של מדינת ישראל היא חיל האוויר, כחלק מצה״ל ומערכת הביטחון. אנחנו גאים בכם על מה שאתם עושים ומאוחדים מאחורי המשימות שלכם. כל מה שמוטל עליכם, צוותי הקרקע, דרך אנשי המודיעין והמבצעים, ועד לצוותי האוויר והטייסים, מתבצע בצורה האיכותית ביותר, ברמת ביצוע גבוהה, בזכותכם - המשפחות שלנו יכולות לישון בשקט״.

״בחודש האחרון, בשבוע האחרון, ביממה האחרונה, קיבלנו דוגמאות טובות למה צה״ל וחיל האוויר יודעים לעשות, לפעמים בהכנה ממושכת, ולעיתים בהתראה קצרה. אנחנו פועלים בזרועות רבות, גם אם הדבר נמצא מתחת לסף ההבנה של חלק מהציבור. מה שמבדיל בין איום להצלחת אויבינו - הוא צבא ההגנה לישראל, כשמו כן הוא - מגן ישראל. כאשר הדברים מגיעים לאישור המשימות, לסיכון חיים, אין שום פשרה בשיקול הדעת - מה שמדריך אותנו זה איך לבצע את המשימות ולהגן על אזרחי ישראל. זה נכון מהלוחם בשטח או הטייס המבצע, דרך הרמטכ״ל ועד שר הביטחון וראש הממשלה״, אמר. 

יואב גלנט על המצב הביטחוני (צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון)

נתניהו: "הדבר החשוב ביותר - להשאיר את הפוליטיקה בשער הבסיס"

באירוע נוסף בבסיס "מתקן אדם" יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, התייחס נתניהו למחאה נגד חקיקת הרפורמה המשפטית, שהגיעה גם לפתחו של צה"ל. "עלינו להתאחד יחד כדי להגן על נצח ישראל", קרא נתניהו. "בשביל זה אנחנו כאן". 

"הדבר החשוב ביותר, אני אגיד את זה ככה, הוא להשאיר את הפוליטיקה בשער הבסיס, להתאחד יחד כדי להגן על נצח ישראל", הוסיף, "בשביל זה אנחנו כאן". 

שר הביטחון שנשא דברים גם הוא בטקס, לא התייחס לאירועים האקטואליים, ובירך את הנוכחים במקום. "כדורי האויב לא מבחינים בין מי שבא מהעיר או מהכפר, מההר או מהעמק - כולם אותו דבר בשדה הקרב", אמר, "לכן, אנחנו צריכים להציג למול האויב חזית אחידה. הדברים האלה רלוונטים במיוחד בעת הזאת, כאשר אנחנו רואים מאמצים לפגוע בנו במקומות חדשים שלא ראינו בשנים האחרונות״.