יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס הערב (חמישי) למתיחות הביטחונית הגוברת ולהסלמה בצפון ואמר כי "אנחנו יודעים לתת מענה לטרור. יש לנו בנק מטרות חסר תקדים. ביצענו תרגילים נרחבים, צהל מאומן ומוכן, אנחנו מוכנים. בחודשים האחרונים הממשלה פגעה בהיררכיה הפיקודית ודרדרה לקרע פנימי".

דובר צה"ל: "הירי מלבנון חמור מאוד, חמאס הוא האחראי המרכזי"
הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ב21:15: גלנט הנחה לקדם את כל אפשרויות התגובה

כמו בעבר, במשבר ביטחוני תמיד ידענו להתאחד, לשים את הביטחון מעל המחלוקת - וכך יהיה גם הפעם. אם נדרש לשים סוף לשקט של 17 השנים בגבול הצפוני נעשה זאת ונשלם מחיר כבד, אם צריך לפגוע בעזה, נעשה זאת. כמו בעבר, כולנו נתייצב למען המדינה וננצח. לאויבנו - חיזבאללה, חמאס ואיראן- אתם טועים בהערכת המצב. מול טרור שמאיים על אזרחינו, ירי על תושבינו אין קואליציה ואין אופוזיציה. כולנו מאחורי צה"ל. האופוזיציה תיתן גיבוי מלא לכל פעולה אחראית של הממשלה", ציין.

בהמשך, העביר מסר לראש הממשלה נתניהו ואמר כי "כדי שנעמוד במשימה אני קורא לנתניהו להודיע כי גלנט ימשיך לכהן בתפקידו, בלי אבל, אולי ושום כלל. זה הכרחי להצלחה ולביטחון וחובה להיות אחראים. אסור להישען בקבינט על אנשים קיצוניים חסרי ניסיון וחובבי הדלפות. זו עת לנהל פורום מצומצם, חיי אדם תלויים בכך".

עוד אמר גנץ כי ישראל שמרה ושומרת על חופש הפולחן והרחיבה את הכניסה להר הבית, אולם ציין כי "לא נאפשר למסגדים להפוך לקיני טרור. עלינו לקרוא להנמכת ההסתה והאלימות וכולנו מעוניינים לעבור את תקופת החגים בשקט. כדי שנוכל להמשיך להיאבק על עתידנו זו העת להישמע לאחריות, לפעול יחד ולהשיב את השקט. לא נוותר על המאבק על דמותנו ועל ביטחוננו".

בנוסף לכך, ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד, התייחס להסלמה ומסר: "ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל: בגבול הצפון, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובירושלים. אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה. אויבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בביטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אויב. האופוזיציה תיתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל וכוחות הבטחון".