יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הבוקר (שישי) בכאן ב', התייחס למצב הביטחוני המתוח לאחר השיגורים לישראל וליל התקיפות ברצועה ובדרום לבנון, וביקר את הרכב הממשלה. "אני נותן גיבוי מלא לממשלה, בין השאר כדי שלא ייחפזו אלא יגיבו במקום ובזמן הנכון. יושבים שם אנשים מאוד קיצוניים, זה לא סותר את הגיבוי", טען.

במקביל לתקיפה בעזה: צה"ל תקף מטרות של חמאס בלבנון, אזעקות הופעלו בדרום
דובר צה"ל: "זה אירוע פלסטיני חמאסי, רואים בלבנון אחראית לירי משטחה"

הציר האמיתי של כל העסק זה הר הבית, מי ששם את בן גביר אחראי על הר הבית צריך היה לדעת למה זה יוביל. אבל האויבים שלנו טועים אם הם חושבים שהחוסן הפנימי שלנו נפגע, אין קואליציה ואופוזיציה", הוסיף.

בנימין נתניהו על המתיחות הביטחונית (צילום: עומר מירון, לע"מ)

הוא המשיך לתקוף את השר לביטחון לאומי: "בכל התקופה של ממשלת השינוי היו 13 שיגורים, חוץ מבמבצע עלות השחר שהיה מבצע מוצלח. הדבר היחיד שהייתי משנה מעכשיו לעכשיו זה להפקיע את האחריות על הר הבית מידי בן גביר. הוא ליצן שלא יודע מה הוא עושה. בתקופתי הייתה הנחיה שאין כניסה לאל אקצה אלא באישור שלי. פה יש חוסר אחריות שמוביל לכאוס ביטחוני. מי שהכניס את הגורמים הכי קיצוניים בחברה הישראלית לממשלה משלם מחיר. ממשלת חירום? לא יקרה, אבל אנחנו ניתן גיבוי". 

"ממשלה אחראית הייתה מודיעה שלאור המתיחות הביטחונית משהים לשנה את החקיקה. צריך היה לעצור הכול. אנחנו אחרי שלושה חודשים של כאוס, ממשלה כושלת מדרדרת אותנו בכל תחום", ציין.

כשנשאל על כך שכראש ממשלה הצהיר כי הסכם הגז עם לבנון יחזק את הביטחון בגזרה הצפונית, השיב: "אף אחד לא חשב שתעלה ממשלה כזו חסרת אחריות. בלבנון ובכל מקום רואים ממשלה שמחלישה את מדינת ישראל וראש ממשלה חדש, אז הם מגיבים. ראיתי את הציוצים של מכונת הרעל, אני לא יכול להסביר כמה זה מגוחך. חמאס מתבסס בלבנון כבר כמה שנים, עשינו לא מעט פעולות שקטות בעניין. זה ארגונים קטנים".

לפיד הבהיר כי הוא מתמנגד לעליית יהודים להר הבית בתקופת החגים: "לא אסרתי אף פעם עליית יהודים להר הבית, זו זכותם, רק ניהלנו את זה באופן אחראי". על קריאתו של גנץ אתמול לנתניהו, בין היתר להשארת שר הביטחון יואב גלנט בתפקידו, אמר יו"ר האופוזיציה: "ראוי להקשיב לו בימים כאלה, הוא שר ביטחון לשעבר והוא מודאג כמוני. לא תגררו אותי למריבה איתו".