המשטרה זימנה לחקירה את רועי נוימן, ממובילי המאבק נגד הרפורמה המשפטית, בחשד לאיומים ככל הנראה בעקבות ציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כך נמסר מטעמו. נוימן התייצב בתחנת מחוז תל אביב ברחוב דרך שלמה מלווה בעורכת הדין גבי לסקי לחקירה בסיומה שוחרר ללא תנאים מגבילים. במקביל, עשרות אנשים הגיעו להפגנת מחאה ספונטנית סמוך לתחנת המשטרה. 

הפגנת תמיכה ספונטנית ברועי נוימן, מחוץ לתחנת מחוז תל אביב

לאחר שיצא מהחקירה, אמר: "במקום לשמור עלינו מהטרור, הם עסקו בחקירה פוליטית". על אף השהיית חקיקת הרפורמה המשפטית, הוא הבהיר כי גם בשבת הקרובה תתקיים הפגנת מחאה ברחוב קפלן בתל אביב. 

עורכת הדין לסקי מסרה: "במקום להיאבק בטרור, ולטפל באלימות ובהסתה המופנות מדי יום נגד מפגינים, במשטרה נטפלים למי שמנהלים מאבק דמוקרטי לא אלים. זו חקירה פוליטית שנועדה לסתום פיות ולהלך אימים על מי שמשמיע ביקורת נגד השלטון ומתנגד לדיקטטורה. אלה פרקטיקות הלקוחות מדיקטטורות על מלא וכך תיראה המדינה אם ההפיכה המשטרית תעבור".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הציוץ שלדברי המארגנים הוביל לזימון לחקירה (צילום: צילום מסך טוויטר)
הציוץ שלדברי המארגנים הוביל לזימון לחקירה (צילום: צילום מסך טוויטר)

ח"כ נעמה לזימי מסרה בתגובה לזימון לחקירה של רועי נוימן: "חקירה של מארגני מחאות פוליטיות היא רדיפה פוליטית על ידי משטרה פוליטית. זה סימן רע מאוד למדינה שמשנה את פניה, שרודפת את אוהביה ומהלכת אימים על אזרחיה. זה לא ימין על מלא, זה פשיזם על מלא".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הפגנת תמיכה ספונטנית ברועי נוימן, מחוץ לתחנת מחוז תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת תמיכה ספונטנית ברועי נוימן, מחוץ לתחנת מחוז תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)