יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן התראיין ל"גרדיאן" הבריטי, והתייחס להשהיית חקיקת הרפורמה המשפטית. "לפי כל הסקרים, רוב הציבור מבין שיש צורך בשינוי במערכת המשפט, השאלה היא באיזה עומק", ציין. 

צוות המו"מ של העבודה להידברות על הרפורמה פורש מהשיחות בבית הנשיא
הישג לבני גנץ: הסכמה ראשונה בבית הנשיא בין נציגי הקואליציה והאופוזיציה

הוא טען כי המפגינים נגד הרפורמה מבינים שיש צורך בשינוי במערכת המשפט, אך לא סומכים על הממשלה בשל הרכבה: "הם יודעים שיש צורך בשינוי, אבל הם חושבים, 'אנחנו לא סומכים עליכם שתעשו את זה, כי אתם דתיים ושמרנים, ולראש הממשלה יש שלושה כתבי אישום. "המאבק להפיל את הממשלה הזו תוכנן היטב, אם לא הרפורמה זה היה על נושא אחר".

מרב מיכאלי: "אין כאן הידברות, יש כאן מלכודת" (צילום: ערוץ הכנסת)

"אם היינו רוצים ליצור דיקטטורה היינו עושים את זה מהר, לא היינו מבקשים מידע בוועדה ומשהים את החקיקה", ביקש להדגיש והוסיף: "העובדה היא שאנשים באמת מפחדים מכך, זה נכון ומצער". 

רוטמן התייחס לשיחות שנערכות בבית הנשיא: "יש מקום לפשרה, אני לא יודע כמה זמן זה יקח". הוא תקף את חברי האופוזיציה: "חלק מהאופוזיציה לא רואה לגיטימציה בהסכם ולכן הם לא נפגשים בתום לב, אז אני אופטימי אבל זהיר".

עם זאת, הביע אופטימיות זהירה והציג תרחיש שיאפשר פשרה בסוגייה המורכבת: "כל עוד לכל הצעה אין וטו על מי יושב בבית המשפט, ויתאפשר לציבור להביע דעה בנוגע למינוי השופטים, כמו גם הימנעות של השתלטות צד פוליטי אחד על הוועדה, זה דבר שיכול לעבוד".

כמו כן, ביקר: "אלו לא דרישות קיצוניות, הבעיה היא שבשיח בחודשיים האחרונים היו כל כך הרבה דברים לא נכונים, שאפילו להגיד שהציבור צריך לבחור את השופטים הפך לבלתי לגיטימי".