חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לעלייה המשמעותית של סיעת המחנה הממלכתי בסקרים האחרונים. "טוב לראות סקרים מחמיאים אבל אנחנו עם רגליים על הקרקע, מבינים שזה סקרים. זה מבטא דרך, עשייה, אבל יותר מזה זה מבטא את הכישלון החרוץ של הממשלה בארבעת החודשים האחרונים אל מול עמידה אחראית, ממלכתית, שרואה את טובת המדינה ומנסה לחזק עד כמה שאפשר את האינטרסים הלאומיים", ציין.

גנץ נגד מתווה הגיוס החדש: "תוכנית מסוכנת"; הליכוד: "הצעת צה"ל דומה לשלו"
"לא ככה נבנה הצבא": באופוזיציה ממשיכים לתקוף את מתווה חוק הגיוס

הוא יצא נגד מתווה הגיוס המסתמן: "אם הדרישות שלהם יתקבלו זו תהיה טרגדיה לחברה הישראלית, לצה"ל כצבא העם וטרגדיה גם לחרדים עצמם. אם אני מבין נכון את מתווה סמוטריץ'־גלנט זה ראשית שינוי האתוס ששירות בצבא הוא לא רק חובה אלא זכות, למרות הנתונים הבעייתיים שאי אפשר להתעלם מהם".

"אי אפשר להתעלם מהעובדה ששליש מהחברה היום לא משרת, וכשמסתכלים על כלל החברה הישראלית המספר יורד ל־48 אחוזים, ומה שמטריד שרק אחד משני חיילי גיוס מגיע בסוף לבקו"ם כי 14 אחוזים נושרים. לכן ברור לגמרי שמחייב שינוי של צה"ל כצבא העם. האמירה שלא צריך את החרדים זו אמירה מופרכת בעיניי, הוסיף. 

מחאת חוק הגיוס (קרדיט: דוברות המשטרה)

כשנשאל האם הוא מנהל שיחות עם ראש הממשלה, השיב: "אני לא נפגשתי איתו מהיום שסיימתי את תפקיד הרמטכ"ל למעט פגישות אקראיות של שלום שלום. היו לנו יחסים תקינים לגמרי במשך כל התפקיד וגם היום כשאני פוגש אותו זה דברי נימוסים. לגבי הכניסה לשנו לממשלה, זה לא עלה על הפרק לא לפני הבחירות ולא מאז הבחירות - אנחנו נתמוך בכל מה שיחזק את האינטרסים הלאומיים של ישראל".

איזנקוט התנגד למניעת הגעת חברי כנסת ושרים לבתי העלמין ביום הזיכרון הקרוב: "יום הזיכרון הוא יום קדוש, מאחד של כולם, לא ימין ולא שמאל, וצריך לזכור שהמפקדה העליונה של צה"ל זו ממשלת ישראל, לכן אני חשבתי שהדרת שרים עם כל הכאב זה אירוע שהוא לא ראוי ולא נכון. יחד עם זה צריך לנהל את זה ברגישות ולשאול האם נואמים. לא הייתי רוצה לראות הדרה של שרי ממשלה שהיא המפקדה העליונה של צה"ל".