אחרי ההודעה החריגה של נתניהו, לפיד, גנץ וגלנט: מסתמן כי השרה מירי רגב תנסה לשכנע את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לחזור בו ולהסכים להשתתף בטקס המשואות שייערך ביום העצמאות בשבוע הבא, כך דווח הערב (שישי) בחדשות 12. זאת לאחר שלפיד הודיע כי יוותר על השתתפותו בטקס כמחאה נגד הרפורמה והממשלה. 

נתניהו, לפיד, גלנט וגנץ בהצהרה משותפת: "ביום הזיכרון השאירו את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין"

נתניהו בהצהרה לקראת יום הזיכרון: "להשאיר את הוויכוח מחוץ לבתי העלמין, אחדות היא צו השעה"

לפי הדיווח, רגב צפויה להתקשר ללפיד כבר בצאת השבת ולבקש ממנו להגיע בכל זאת להר הרצל, מתוך "מסר של אחדות", שכן בימים אלה "יש להניח את הפוליטיקה בצד". עם זאת, נראה כי לפיד לא צפוי לחזור בו מהחלטתו, לאחר שהצהיר כי "לא ישתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים" והודיע: "בשנתה ה-75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד".

לפי הדיווח, הסוגיה העיקרית שלפיד מתעכב עליה היא נאומו המוקלט של נתניהו, שצפוי להיות משודר במהלך הטקס, אם כי בסביבת נתניהו עדיין אין החלטה אם אכן ישודר. בנוסף, לפי הדיווח, "עד כניסת השבת התקיימו דיונים בנושא מניעת פרובוקציות באירוע המשואות, והוחלט כי יהיו סדרנים שיחפשו בתיקים זמבורות ועזרים". עם זאת, דווח כי הקהל שיגיע עם חולצות מחאה לא יידרש להחליפן.

כאמור, ניסיון זה לשכנע את לפיד מגיע לאחר ההודעה המשותפת החריגה שהוציא בצהריים יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בה קראו לציבור כולו לכבד את יום הזיכרון ו"להשאיר את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין". 

לפיד התייחס לדברים והסביר את החלטתו אמש בפוסט ארוך שפרסם: "בלב כבד החלטתי לא ללכת השנה לטקס המשואות. מגיע לאביגדור קהלני יותר מאשר מדינה שהיא מסך מפוצל, גם לדיוויד בלאט. מגיעה לכולנו מדינה שביום הולדתה יש בה אהבה והיא תנצח. אלא שאם זה היה כך, הם היו חוסכים מאתנו את הנאום המוקלט של נתניהו, ואת מדליקת המשואה שהיא חברת מרכז, ואת ההודעה המתגרה של רגב 'שזה טקס של הממשלה, לא של הכנסת'. אם הם רוצים שטקס המשואות יהיה של כולם, שלא יהפכו אותו למופע פוליטי".

הוא הוסיף וכתב: "בשנה שעברה - כשאנחנו הובלנו את הממשלה - נתניהו לא בא לטקס. אני לא רוצה לשנוא אף אחד, אני רק לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים. חתמתי על הקריאה לא לערב את יום השואה ואת יום הזכרון במחאה. אהיה כמו תמיד בבית העלמין הצבאי. השכול הוא המקום שאליו אסור לתת לויכוח הפנימי להכנס. בשנתה ה-75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד".