כש-75 הפך ל"לך": בימים האחרונים חולצות לא ירדו מהכותרות, החל מהביקורת על החולצה שלבשה שירה גפן בהלוויית אביה ועד הטרנד החדש בקרב המחאה, חולצה מיוחדת שעוצבה לרגל יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל.

בשל ההפגנות הצפויות: נתניהו ביטל את הגעתו לאירוע עצמאות הערב

הספרות 75 עוצבו כך שניתן גם לקרוא אותן כ"לך", הסלוגן הזכור ממחאת בלפור, שרלוונטי מתמיד בימים אלו של מחאה נרחבת נגד הרפורמה המשפטית. כעת מתארגנת יוזמה להפוך את הלוגו למיצג מחאה ענק מיוחד ליום העצמאות. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

שבוע 16: הפגנה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: רויטרס)

אחד המוחים, רואי וימר יגלום, שהבין את הפוטנציאל הגלום בעיצוב הלוגו, החליט להרים את הכפפה ולהפוך אותו לחולצה, עשרות אלפי חולצות ליתר דיוק, שחולקו אמש בכל רחבי הארץ לקראת המחאה.

בחזונו ראה רואי מיצג המוני ביום העצמאות, בו "עשרות ומאות אלפי מפגינים לבושים בחולצות חוגגים ביחד את יום העצמאות ודורשים מנתניהו - לך". לשם כך, הוא מארגן גיוס המונים, בניסיון להספיק להדפיס עשרות אלפי חולצות נוספות עוד לפני יום שלישי. 

חלוקת חולצת עצמאות 75 - לך (צילום: פרטי)
חלוקת חולצת עצמאות 75 - לך (צילום: פרטי)

יגלום סיפר ל"מעריב" כיצד נולד המיזם, שהפך ממם בפייסבוק למוצר אמיתי בתוך שלושה ימים בלבד. הוא סיפר: "ראיתי פוסט של ניר הופמן מהארץ על החולצה הזאת, וקודם כל ראיתי כמה היא מדהימה ומיוחדת וקולעת למסר, ואז הבנתי שזה רק תמונה שרצה ברשתות החברתיות וכולם רוצים חולצה כזאת ואמרתי יאללה נעשה".

הוא הסביר: "חשבתי שצריך לדאוג להעביר את המסר, שאנשים רוצים גם לחגוג 75 שנה למדינת ישראל וגם רוצים שנתניהו ילך ונחזור להיות שפויים כאן, כמה שאי פעם היינו שפויים. אז דרך ניר שעזר לי המון לנסח את המסר התחלתי להגיע למדפיסים שיכולים לעבוד בכמויות והדפסנו 25 אלף חולצות, אח"כ התחלנו בענייני זכויות יוצרים וגיוס המונים ואנחנו בעצם בשלב של לחפש תורמים כדי לייצר עוד חולצות ולחלק אותן לקראת יום העצמאות". 

יגלום מספר כי בתוך שלושה ימים הצליחו לקבל את כל זכויות היוצרים ואישורי השימוש הנדרשים. "בחינת זכויות היוצרים היה סיפור כי התחלתי להתקדם עם המיזם לפני שקיבלתי רשמית אישור שימוש. העיצוב המקורי הוא של ג'ודאיקה ווב סטור ודוד פישר מסטודיו פישר, אחרי שהקמפיין התחיל לרוץ הם התקשרו אליי די בכעס ואחרי כמה שיחות הצלחנו להגיע למצב שהם שמחים ומשתתפים איתנו והדפסנו לינק לאתר שלהם על החולצה כדי לתת להם קרדיט, מגיע להם שאפו על הגמישות והרצון לעבוד איתנו. זה היה מקרה של קודם רצים ואח"כ מבינים אבל בסוף הכל הסתדר לטובה". 

"מבחינת החלוקה, קיבלתי סיוע מארגון הדגלים השחורים שלקחו 20 אלף חולצות וחילקו ברחבי הארץ, ועוד 5,000 ששלחנו לצפון דרך מחאת השייטים. נאמר לי שלא נשארה חולצה לרפואה, אני רק לקחתי לעצמי ככה קצת לתורמים וזה מה שנשאר. התגובות פשוט מדהימות, כולם רוצים כזאת, דאגנו גם להדפיס המון מידות קטנות לילדים כדי שהילדים יוכלו להשתתף במחאה וזה יחבר אותם לרעיון ולתנועה".

חלוקת חולצת עצמאות 75 - לך (צילום: הדגלים השחורים)
חלוקת חולצת עצמאות 75 - לך (צילום: הדגלים השחורים)

הוא הוסיף: "אתמול היה מאוד מרגש, הסתובבתי בהפגנה ראיתי המון חולצות כאלו שלנו, גם חולצות שאנשים אחרים קנו והדפיסו, ואני מקווה שעד יום העצמאות נצליח לחלק עוד המון חולצות. אנחנו מנסים לעשות עוד סבב הדפסה של כמה עשרות אלפים ליום שלישי אבל זה תלוי בעיקר אם נמצא תורם גדול היום, לצערנו מבחינת לוח זמנים זה חייב להיות היום כדי שנוכל להגיע ליום שלישי עם החולצות ובאמת להרים מיצג ויזואלי משמעותי ולהציף את הארץ בחולצות 75 של המחאה". 

"יום העצמאות עצמו רציתי שיהיה אפקט ויזואלי של כל ההפגנה עם החולצות האלו, כרגע חולקו 25 אלף והיה תעדוף של הפריפריה ולא קפלן כדי שהאפקט הויזואלי יהיה קיים גם במקומות אחרים ולא רק תל אביב, מקווים שנמצא תורם ונצליח להדפיס עוד עשרות אלפי חולצות וליצור את המיצג הויזואלי המחאתי המאוד חזק שבראש שלי", סיכם רואי וימר יגלום. "מי שרוצה לתרום או לקבל חולצה יכול לפנות אליי בוואטסאפ למספר 052-557-4098".