עדכונים חיים

לאחר אישור תקציב המדינה: הכנסת חוזרת לפעילות

הכנסת חוזרת לפעילות ובאופוזיציה חושבים הכיצד להקשות על הממשלה. אחת הדרכים היא נאום 40 החתימות שאיננו שגור לשימוש בדרך כלל אך הפך כעת לכלי לשימוש תכוף יותר

מליאת הכנסת בפתיחת הכנסת מליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

לאחר אישור תקציב המדינה, הכנסת חוזרת לפעילות ובאופוזיציה חושבים הכיצד להקשות על הממשלה. אחת הדרכים היא נאום 40 החתימות שאיננו שגור לשימוש בדרך כלל אך הפך כעת לכלי לשימוש תכוף יותר. למעשה ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להשיב לדברים לאחר מבול נואמים אופוזיציונים שצפויים למתוח ביקורת עליו ועל ממשלתו. 

הדברים מגיעים לאחר הכרזתו של נתניהו על חזרה לרפורמה המשפטית. בתחילת החודש בנאום 40 החתימות הקודם דיבר נתניהו על הצורך להגיע להסכמות ובדרכו הציורית דימה בין דורון הטייס וחנה המיילדת.

נתניהו אמר: "אנחנו רוצים הסכמות ואתם רק אומרים 'לא, לא, לא'. אשמח לשמוע למה אתם כן מסכימים, כי זה יקדם אותנו בשיח. זה מזכיר לי את דורון ואת חנה. חנה, השם המלא שמור במערכת, היא מיילדת ותיקה באחד מבתי החולים הגדולים בארץ. במשך עשרות שנים היא מסייעת לעשרות אלפי זוגות הורים להביא ילדים לעולם. במעמד הזה, מעולם לא עלה בדעתה לשתף את ההורים שנמצאים בחדר הלידה בעמדותיה הפוליטיות. חנה לא עשתה זאת בימי הפנקס האדום, בימי אוסלו, בהתנתקות. היא אף פעם לא עשתה זאת. היו לה דעות מוצקות, היה לה קהל שבוי בחדר הלידה, היא הייתה יכולה לומר להם כל מה שעלה בדעתה. אבל לחנה היה ברור שזה לא המקום לעשות זאת כי זה לא תפקידה''.

ראש הממשלה המשיך: ''בניגוד לחנה המיילדת, דורון הוא טייס בחברת תעופה הישראלית. הוא משייט למעלה, במרומים, בשחקים. גם לו, כמו לחנה, יש דעות מוצקות ופרטיות. זה בסדר גמור וזה זכותו. גם לו כמו לחנה יש קהל שבוי שיושב בתוך המטוס. אבל בניגוד לחנה בחדר הלידה, הוא מרשה לעצמו להטיף לנוסעים. הנוסעים לא קנו כרטיס טיסה כדי לשמוע אותו, הם בסך הכל ביקשו לצאת לחופשה. אבל דורון חושב לעצמו: 'מי הם, הם ישמעו מה שאני רוצה להטיף להם'. כי דורון הוא אזרח סוג א׳. לו מותר, ולחנה אסור. היא הרי לא אזרח סוג א׳. אם חנה ודורון היו נפגשים ומדברים באמת, אני בטוח שהם היו יכולים להגיע להסכמות על הרוב".

הדבר הוודאי הוא שלצד נאום 40 החתימות צפויה גם חקיקה ואת חברי הכנסת יכינו שוב ללילה לבן.

עובדות חשובות


  • עובדות חשובות 1