עדכונים חיים

נתניהו בקונגרס: "האויבים שלנו הם האויבים שלכם, ניצחוננו - ניצחונכם" | צפו

נתניהו בקונגרס: "המפגינים שעומדים לצד הרוע החמאסי צריכים להתבייש" | נתניהו נגד התובע בהאג: "הרעבה מכוונת? עלילה מוחלטת" | ברקע, אחייניתו של החטוף גדי מוזס: "הוא לא מצליח לייצג אותנו"

נאום נתניהו בקונגרס נאום נתניהו בקונגרס (צילום: צילום מסך)
פוסט נעוץ נעוץ
בנימין נתניהו, שרה נתניהו צילום: עמוס בן גרשום לעמ

נאום נתניהו בקונגרס | צפו בשידור החי

מעריב אונליין

"תנו לנו את הכלים מהר יותר ונשלים את העבודה מהר יותר"

ראש הממשלה בביקורת על מדיניות אספקת הנשק של ממשל ביידן: "אנו אסירי תודה לסיוע של ארה"ב, כולל במלחמה הזאת. לספק לישראל נשק במסלול מהיר זה עוזר למאמץ המשותף. תנו לנו הכלים - ונשלים את העבודה. אני מפציר באמריקה - תנו לנו את הכלים מהר יותר, ונשלים את העבודה מהר יותר".

בר שפר

נתניהו: "מלחמה תסתיים רק אם חמאס ייכנע. אם לא - נילחם עד הניצחון"

על תכנית "היום שאחרי", אמר נתניהו בקונגרס: "החזון שלי עזה מפורזת, לא מחפשים ליישב את עזה מחדש". עוד אמר: "ננקוט צעדים ביטחוניים לוודא שאין עוד איום על ישראל. משטר אזרחי שלא מחפש להשמיד את ישראל, זה יותר מדי לבקש?". נתניהו מבטיח בקונגרס: "לא נתפשר על פחות מהניצחון המוחלט", ומוסיף: "מלחמה בעזה יכולה להסתיים מחר אם חמאס ייכנע ויחזיר את החטופים. אם לא, ישראל תלחם עד הניצחון".

מעריב אונליין

נתניהו על איראן: "במלחמה מול איראן ישראל מגנה גם על ארה"ב"

נתניהו אמר בנאומו: "כשישראל מונעת מאיראן לפתח נשק גרעיני, שיאיים על כל עיר אמריקאית, אנחנו מגנים לא רק עלינו אלא גם עליהם. יש דמוקרטיה אחת שעומדת גאה לצד ארצות הברית במזרח התיכון - המדינה שלי, ישראל. כשאנחנו נלחמים בחמאס ובחיזבאללה ובחותים אנחנו נאבקים באיראן. אנחנו נאבקים באויב הרצחני ביותר של ארה"ב". הוא סיים ואמר: "אם תזכרו דבר אחד מהנאום: 'האויבים שלנו הם האויבים שלכם, ניצחוננו - נצחונכם'".

מעריב אונליין

נתניהו הוקיר תודה לארה"ב: "במשך שנים סייעתם בנדיבות"

נתניהו הוקיר תודה על תמיכתה של ארצות הברית במשך השנים: "חברי, במשך עשורים ארה"ב סייעה בנדיבות". עוד הוסיף: "ישראל סיפקה מידע מודיעיני מציל חיים. פיתחנו את הנשקים המתוחכמים בעולם. עוזרים לשמור על חיילים אמריקאים מחוץ למזרח התיכון".

מעריב אונליין

נתניהו נגד בית הדין בהאג: "כובלים את ידינו - וארה"ב הבאה בתור"

נתניהו נגד בית הדין בהאג: "כובלים את ידינו - וארה"ב הבאה בתור", עוד אמר: "רוצה להודות לכל מי שנאבק בשקרים של ICC. הם אומרים הם שקרים מסוכנים, מנסים לכבול את ידינו ולמנוע מאיתנו להגן על עצמנו. וארה"ב הבאה בתור".

מעריב אונליין

נתניהו על רפיח: "שאלתי לוחם כמה אזרחים הרגנו, הוא אמר שאפס"

נתניהו אמר על חמאס: "חמאס עושה ככל שביכולתו לשים את הפלסטינים בסיכון, יורים מבתי ספר, מבתי חולים. יורים באנשיהם כשהם מנסים לעזוב את אזור הלחימה. הם רוצים שאזרחים ישראלים ימותו, כדי להשחיר את ישראל. ג'ון ספנסר מווסט פוינט, הוא למד כל קונפליקט אורבני בהיסטוריה. הוא אומר שישראל נקטה יותר אמצעים הומניטאריים מכל אומה אחרת ויותר ממה שנחוץ בחוק הבינ"ל". עוד הוסיף על ביקורו ברפיח: "בשבוע שעבר אני הלכתי לרפיח, פגשתי לוחמים שנלחמו בחמאס. שאלתי מפקד: כמה מחבלים הרגת ברפיח? הוא נתן לי מספר מדויק, 1203. כמה אזרחים? הוא אמר "אדוני ראש הממשלה, ליטרלי אפס". חוץ מתקרית אחת שנהרגו 12 איש". הוא הוסיף: "למרות כל השקרים ששמעתם, המלחמה בעזה יש בה את היחס חמושים-אזרחים בהיסטוריה, השיעור נמוך ביותר ברפיח".

מעריב אונליין
ראשידה טלאיב צילום: רשתות חברתיות

חברת הקונגרס החזיקה שלט "פושע מלחמה" בזמן נאום נתניהו

ראשידה טלאיב, מהזרם הפרוגרסיבי, מחזיקה שלט עליו כתוב "פושע מלחמה", היא גם עוטה כאפייה עליה רקום דגל פלסטין. היא החזיקה את השלט בעת נאום נתניהו.

בר שפר

נתניהו נגד התובע בהאג: "הרעבה מכוונת? עלילה מוחלטת"

נתניהו נגד התובע בהאג: "הרעבה מכוונת? עלילה מוחלטת. חצי מיליון אוכל העברנו, יותר מ-3000 קלוריות לאדם בעזה. אם הם לא מקבלים מספיק אוכל זה לא בגלל שישראל חוסמת אלא בגלל שחמאס גונב את האוכל. זאת לאחר שאמר: "עלינו להיאבק באנטישמיות ללא יוצא מהכלל, השקרים האלו הוטחו ביהודים לאורך המאות, ועכשיו מוטחים בישראל כמדינה", ורמז על התובע בהאג בהמשך לכך: "התובע בהאג האשים את ישראל בהרעבה מכוונת של עזה. זאת עלילה מוחלטת".

מעריב אונליין
משפחות החטופים בזמן נאום נתניהו צילום: צילום מסך

בני משפחות החטופים נעמדו בנאום עם חולצות צהובות, שלושה הוצאו מהאולם

למעלה מעשרה בני משפחות של חטופים, נעמדו כעת בקונגרס בזמן נאום נתניהו כשעליהם חולצות צהובות עם הכיתוב "SEAL THE DEAL NOW" (חתום על העסקה עכשיו). שלושה מהם הוצאו מהאולם.

מעריב אונליין

צנקאוגר מקריאה את הנאום האלטרנטיבי של נתניהו: "כשלתי, בגדי באזרחיי"

עינב צנגאוקר במהלך הפגנה במקביל לנאומו של נתניהו בקונגרס: "אני יודעת מה אני מצפה ממך להגיד. מצופה ממך להודות בראש ובראשונה לנשיא ארה ג'ו ביידן שעמד לצד מדינת ישראל. הצבת את החטופים כמטרה עליונה, הוכחת ציונות ואהבת ישראל מהי. תודה. עכשיו אעבור להקריא את נאומו של נתניהו בקונגרס: 'אזרחי מדינת ישראל, כשלתי. יותר מאשור כשלתי בהתנהגות. חשבתי התנהגותי נכונה. בגדתי באזרחיי, כי בזמן שהם התחבאו בממ"ד אני כבר נפגשתי עם יועצי התקשורת שלי. שיקרתי לכם יותר מתשעה חודשים שביחד ננצח. בזמן שאמרתי זאת חטופים סבלו ומתו. שלחתי את אנשיי להסית נגד משפחות חטופים. עשיתי פוליטיקה צינית, גררתי רגליים, מרחתי את הזמן, טירפדתי ופעלתי בכל דרך אפשרית בשביל למנוע עסקה. כי אני פוחד מההשלכות של העסקה, שהיא תפיל את הממשלה שלי".

מעריב אונליין
אביחי שנפצע בעזה בנאום נתניהו בקונגרס צילום: צילום מסך

נתניהו הציג שני חיילי צה"ל שנפצעו: "אלו החיילים שלנו, אי אפשר לשבור אותם"

בנאומו, הזכיר נתניהו את אביחי ראובן והציג אותו: "מפקד בצנחנים. משפחתו עלתה מאתיופיה. בשעות המוקדמות של השבעה באוקטובר הוא שמע על המתקפה, הוא שם מדים ולקח נשק אז הוא רץ 12 קילומטרים עד הגבול כי לא היה לו רכב". הוא הציג חייל נוסף: "יונתן בן חמו, איבד את הרגל בעזה והמשיך להילחם - גם איתנו". עוד אמר: "אלו החיילים של ישראל, אי אפשר לשבור אותם. הם קמו כמו אריות יהודה, אריות ישראל".

מעריב אונליין

ביידן מודה לנתניהו: "מודה לו על תמיכתו"

בנאומו בקונגרס, הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מודה לביידן על תמיכתו אחרי המתקפה בשבעה באוקטובר. הוא שלח שתי נושאות מטוסים למזהת והגיע לישראל לתמוך בנו בשעתנו הקשה. אני מודה לו על חצי מאה של תמיכה, הוא מכנה את עצמו ציוני גאה".

מעריב אונליין
נועה ארגמני בקונגרס האמריקאי בזמן נאום נתניהו צילום: צילום מסך

בנימין נתניהו הציג את נועה ארגמני: "שמחים שאת פה"

נתניהו הזכיר בנאומו את נועה ארגמני: "נועה אנחנו כל כך מתרגשים שאת כאן איתנו היום". הוא אמר: "לפני חודשיים הוריתי על מבצע לחילוץ החטופים, בהם המפקד הגיבור ארנון זמורה, שהצילו את נועה ועוד שלושה חטופים". הוא סיפר על ליאורה, אמה של נועה, ואמר: "פגשתי את ליאורה לפני מספר חודשים, היא גססה מסרטן. היא אמרה לי "ראש הממשלה, יש לי משאלה אחרונה. לחבק שוב את הבת שלי פעם אחרונה לפני שאני מתה". עוד הוסיף: "ישראל כבר הביאה הביתה 130 חטופים, כולל שבעה במבצעי חילוץ. נועה ארגמני כאן איתנו ליד רעייתי שרה. אנחנו שמחים שאת פה".

"כמו ב-11//9 שבעה באוקטובר ייזכר לדיראון עולם. אלפי צעירים חגגו בפסטיבל מוזיקה ולפתע ב629 בבוקר, כשילדים עודש ישנו במיטותיהם, לפתע גן עדן הפך לגהנום. שחטו 1200 איש, כולל 39 אמריקאים. שרפו תינוקות חיים, הרגו הורים לעיני ילדיהם וילדים לעיני הוריהם, גררו 200+ איש למרתפי עזה".

מעריב אונליין

"התנגשות בין הציביליזציה לברבריות": נתניהו תוקף את איראן בקונגרס | שידור חי

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל את נאומו בקונגרס ואמר: "תודה שנתתם לי את הכבוד הרב לפנות אליכם בפעם הרביעית". הוא ציין שכרגע מדובר ב"התנגשות בין ברבריות לציביליזציה, התנגשות של אלו שמקדשים את המוות ואלו שמקדשים את החיים". הוא הכריז כי כעת, על ארה"ב וישראל לעמוד ביחד: "כשאנחנו עומדים ביחד משהו פשוט קורה. חבריי, באתי להבטיח דבר אחד: ננצח!".

מעריב אונליין

משטרת הקפיטול של ארה"ב ריססה גז פלפל לעבר מפגינים | צפו

משטרת הקפיטול של ארה"ב מסרה כי היא מרססת גז פלפל כלפי מפגינים המנסים לחצות את הקו שהציבה המשטרה לפני נאומו של נתניהו.

בר שפר
אפרת מצ'יקווה אחיינתו של גדי מוזס צילום: צילום מסך

זמן קצר לפני נאום נתניהו, אחיינתו של החטוף גדי מוזס: "הוא לא מצליח לייצג אותנו" | צפו

אחייניתו של החטוף גדי מוזס, אפרת מצ'יקווה, אמרה הערב בקונגרס: "ראש הממשלה נתניהו לא מצליח לייצג אותנו. הנוכחות שלנו כאן היום אינה דבר להתגאות בו. אזרחים לא צריכים להיות מעורבים באופן פעיל כדי להיות הקול של יקיריהם המוחזקים במנהרות תת קרקעיות. זה היה צריך להיות בראש סדר העדיפויות של נציגינו בממשלת ישראל וראש הממשלה שלנו". היא הציגה את הספר  "מר הפקרה – מורשתו של נוטש החטופים", ואמרה: "המורשת האפלה של רה"מ נתניהו בהפקרת החטופים משבעה באוקטובר תהפוך לחלק בלתי נפרד מההיסטוריה שלנו. יש לו הזדמנות לשנות היום את הפרק האחרון של הסיפור הכואב הזה".

אפרת מצ'יקווה בקונגרס (צילום :c-span)
אנה ברסקי
אילון מאסק לקראת נאום נתניהו צילום: רשתות חברתיות

אילון מאסק הגיע לקונגרס לקראת נאומו של נתניהו | צפו

המילארדר ובעל הרשת החברתית X, אילון מאסק, הגיע לקונגרס לקראת נאום נתניהו. ב"בלומברג" דווח כי מאסק ישתתף בנאומו של נתניהו כאורחו של ראש ממשלת ישראל.

בר שפר
בנימין נתניהו ושרה נתניהו צילום: לשכת ראש הממשלה

נתניהו בתמונה עם שרה, מכין את הנאום; סנאטורים אמריקאים: "תתמקד בעסקה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה תמונה עם רעייתו שרה נתניהו ובה כתב: "מתרגש לקראת הנאום הרביעי שלי בקונגרס האמריקני. הערב ב-21:00 אשא את דברה של ישראל". בתוך כך, ברק רביד מ"וואלה" דיווח כי שני חברי קונגרס דמוקרטיים ושני סנאטורים דמוקרטים שנחשבים למקורבים לנשיא ביידן שלחו לנתניהו מכתב בו קראו לו להתמקד בקידום עסקת חטופים בנאומו. "זו הדרך היחידה לשמר את התמיכה הדו מפלגתית בישראל, ולסלול דרך לפתרון ארוך טווח לסכסוך הישראלי-פלסטיני", כתבו לו.

אנה ברסקי
מייק ג'ונסון, בית הנבחרים צילום: רויטרס

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי: "מאוחדים במאמצים להשיב את החטופים"

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון אמר בהצהרה במהלך פגישתו עם נתניהו כי "אנחנו מאוחדים במאמצים שלנו להחזיר את החטופים הביתה".

מעריב אונליין
קבוצת פרו פלסטינים בוושינגטון צילום: צילום מסך אינסטגרם

קבוצת פרו-פלסטינים ניסתה למנוע מנתניהו להגיע לקונגרס

קבוצות מפגינים פרו פלסטיניים ניסו לחסום את שיירת נתניהו מלהגיע לקונגרס, כך דיווח כתב "הוושינגטון פוסט" ג'ו סנל בחשבון האינסטגרם שלו. לפי הדיווחים, כ-5,000 בני אדם הפגינו מחוץ לקפיטול נגד ניהול המלחמה של ישראל בעזה. חלקם נשאו שלטים המכונים את ראש ממשלת ישראל "פושע מלחמה". אחרים קראו "פלסטין בחינם, בחינם".

בר שפר
בנימין נתניהו, שרה נתניהו צילום: עמוס בן גרשום לעמ

ארבעה ממנהיגי הקונגרס הבכירים ייפגשו עם נתניהו בעוד כשעה

ארבעה ממנהיגי הקונגרס הבכירים, מנהיג הרוב בסנאט צ'רלס שומר, מנהיג המיעוט בסנאט מיץ' מקונל, יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, ומנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס, צפויים להיפגש בקונגרס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשעה 2 בצהריים, שעון וושינגטון (בעוד כשעה), לפני נאומו.

אנה ברסקי
בנימין נתניהו צילום: חיים צח, לע"מ

נאום נתניהו ונושאיו: כל מה שצריך לדעת

לקראת הנאום, הסביר גורם מדיני בשיחה עם "מעריב" כי אחת ממטרות הנסיעה של נתניהו לוושינגטון היא לדון פנים אל פנים עם הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, בקידום מתווה עסקת החטופים .נאומו יארך כ-40 דקות, כאשר במרכזו שני מסרים עיקריים. האחד - איראן, מדינת טרור העומדת מאחורי שורה ארוכה של שלוחותיה, המאיימת על ישראל, על מזרח התיכון ועל העולם המערבי כולו. המסר השני - שותפות הגורל, מערכת יחסים קרובה וייחודית בין ארצות הברית וישראל. על פי הדיווח של "NBC News", לפחות 30 דמוקרטים בבית ובסנאט יחרימו את נאומו של נתניהו כדי למחות על התנהלותו במלחמה בעזה.

לכתבה המלאה >>

אנה ברסקי