בעקבות האירועים ברפיח, אלג׳יריה יזמה באופן דחוף וחריג כינוס דיון סגור לתקשורת היום (28/5) במועצת הביטחון שאינו על סדר יומה המתוכנן של המועצה.

בנוסף, על סדר היום המתוכנן של מועצת הביטחון כבר קבוע למחר הדיון החודשי בנושאי מזרח תיכון. החשש הוא שאלג׳יריה תנצל את שני המופעים האלו ותנסה להשתמש באירועים ברפיח, ובמיוחד באירוע התקיפה של ה-26/5 כדי לנגח את ישראל ולהביא להחלטה אנטי-ישראלית, כשברקע נמצאת החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג מיום שישי הקובעת שיש לעצור כל פעולה צבאית שמייצרת תנאי מחייה שמביאים להשמדת אוכלוסייה אזרחית.

לאור זאת, שר החוץ כ״ץ הורה לפני מספר שעות על הפעלה דחופה לשגרירי ישראל במדינות חברות מועצת הביטחון - ארה"ב, בריטניה, צרפת, סלובניה, מלטה, שוויץ, אקוודור, יפן, דרום קוריאה, סיירה לאון וגויאנה - לפנות לגורמים בכירים בבירות שלהם להציג את הפרטים האמיתיים אודות האירועים ברפיח ולמנוע בכל מחיר החלטה נגד ישראל במועצת הביטחון.

האסטרטגיה הדיפלומטית הישראלית היא למנוע בכל מחיר תוצר של מועצת הביטחון. המהלכים הישראלים המדויקים יותאמו לפי אופי הפעילות האלג׳יראית במועצת הביטחון, אך כרגע השגרירים הישראלים הונחו לבצע מתקפה מדינית  ״על כל המגרש״ כדי לסכל כל ניסיון אלג׳יראי לנצל את אירועי רפיח.

השגרירים הישראלים כבר החלו לבצע את ההפעלה הדחופה והמסרים המדיניים כבר מועברים בבירות השונות.