שר האנרגיה של לבנון, וליד פיאד, אמר היום (חמישי) לעיתון אל-אח'באר כי היוזמה האמריקאית, במימון הבנק העולמי, לייבא חשמל מירדן וגז ממצרים דרך סוריה ללבנון, טרם ירדמה מהפרק, שכן הניסיון של השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין לקשר בין הפסקת האש בגבול הדרומי של המדינה עם ישראל, בתמורה לסל סיוע כלכלי, לרבות פרויקטים של חשמל, אנרגיה ובנייה מחדש בדרום, מביא לכך שהפרויקט הינו בר ביצוע.

"אין ברירה - חייבים להיכנס": קריאות בצפון הארץ למלחמה בתוך לבנון

על פי אל-אח'באר, מאמציו של הוכשטיין הם אלו שגרמו לאישור המוכנות הטכנית לחיבור במהלך דיון שהתקיים בסוריה: "שיקום ותיקון של מספר קווי חשמל וצינורות גז בוצע בעבר בצד הסורי בעלות של שמונה מיליון דולר. בצד הלבנוני קו הגז שוקם בעלות של מיליון דולר". פיאד ציין כי "לא ניתן לאמריקאים תירוץ להיכשל בפרויקט ונבצע את חובותינו הטכניות במלואן".

על פי השר, מעבר להפסקת האש בגבול ישראל-לבנון, מכשול נוסף הינו היחסים המתוחים בין ביירות לדמשק, כאשר ראש ממשלת סוריה הביע חוסר שביעות רצון מהטיפול של לבנון בסוגיית הפליטים והודיע ​​לו כי "ממשלת לבנון אינה מטפלת בנושא זה ברצינות הנדרשת", וציין כי "ראש הממשלה מיקתי אפילו לא יעז לבקש תאריך לבקר בסוריה, והסורים לא יגישו לו הזמנה רשמית".