"המתקפה השמאלנית הקשה של ספרד כנגד ישראל היא טעימה מקדימה לדברים המסוכנים שיגיעו תחת ממשלת הלייבור בבריטניה", כך נפתח המאמר שפורסם היום (ראשון) ב"טלגראף" הבריטי, על רקע רצף הפעולות האחרונות של ממשלו של סאנצ'ס בכל הקשור לזה של נתניהו וכאשר הבחירות בבריטניה הן מעבר לפינה.

כפי שפורסם לראשונה במעריב: זה השגריר הבא של ישראל באו"ם

"מדריד היא הבירה האחרונה שהצטרפה להאשמה המגונה של דרום אפריקה כלפי ישראל ברצח עם, בבית הדין הבינלאומי לצדק. האשמה המעוותת הזו באה היישר מתוך ספר המשחקים הסובייטי, שהאשים את מדינת היהודים בגין אותו פשע לכאורה בשנות ה-70. היא נועדה להתגרות ולהכפיש מדינה שנבנתה במידה רבה על ידי ניצולים מרצח עם של ממש, ונלחמת היום נגד צבא טרור שעצם האמנה שלו קוראת לרצח עם של היהודים ולהשמדת ישראל", כך פסק אחד מכלי התקשורת הגדולים במדינה, שהסיקור שלה אודות מלחמת חרבות ברזל לפרקים לא היה הכי אוהד כלפינו, בלשון המעטה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס ורעייתו (צילום: רויטרס)
ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס ורעייתו (צילום: רויטרס)

לגבי ההקשר של התנהלותה של ספרד לבחירות בממלכה, העיתון כתב: "בבריטניה, נוכל לצפות לרמות דומות של קלקול אם הלייבור ינצח בבחירות. המצע של המפלגה אמור לכלול הכרה במדינה פלסטינית, בעקבות החלטת ספרד לעשות זאת יחד עם ממשלות אירופיות אחרות. זה נועד להכיר ב'התנגדות' של הפלסטינים, אבל מה כללה ה'התנגדות' הפלסטינית עד כה? רצח, עינויים, אונס וחטיפת ישראלים. רק אתמול שוחררו בני ערובה ישראלים כתזכורת לאכזריות של חמאס ולצדקת המשך פעילותה של ישראל בעזה".

"הכרה של מפלגת הלייבור במדינה פלסטינית לא תשיג שום דבר מעבר להשתקה של מצביעים אנטי-ישראלים ולתגמל טרור. זה בוודאי לא יביא שום התקדמות לקראת פתרון שתי המדינות שסטרמר אומר שהוא רוצה, דבר שניתן להביא רק בהסכמה בין ישראל לחמאס", מדגיש הטלגראף.

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, קיר סטרמר (צילום: REUTERS/Toby Melville/File Photo)
מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, קיר סטרמר (צילום: REUTERS/Toby Melville/File Photo)

עוד נכתב: "יהיו לזה עלויות עצומות. בניגוד לתקוות של לסטארמר כי פיוס חמאס בדרך זו עשוי להוביל לשלום, זה למעשה יעודד את הארגון עוד יותר להילחם, ירחיב את שפיכות הדמים ותצמצם את הסיכויים לכל משא ומתן להפסקת אש, לרבות שחרור בני ערובה. אחרי הכל, למה חמאס צריך לעשות ויתורים כלשהם בזמן, כשהקהילה הבינלאומית מערימה את הלחץ על ישראל להפסיק להילחם?".

לגבי ההשלכות על יחסי בריטניה-ישראל במידה והלייבור ינצח בבחירות, כתב המחבר "מפלגת הלייבור עשויה גם להתפתות להטיל אמברגו נשק על ישראל, דבר שרבים מחברי הפרלמנט ותומכיהם מדברים עליו זה מכבר. במציאות, לא תהיה לכך השפעה מעשית, מכיוון שמכירות הנשק בבריטניה הן זעירות. אבל יחד עם ההכרה הפלסטינית, צעדים כאלה ישברו את היחסים בין בריטניה וישראל ויערערו את מערכות ההנה שלנו שלנו".

הכותב, ריצ'ארד קמפ, אמר בנימה אישית: "אני יודע מהניסיון שלי בתחום המודיעין כמה חיי בריטיים ניצלו ממידע סודי שהעבירה לנו ישראל. והכוחות המזוינים שלנו נהנו מציוד חיוני שסופק על ידי חברות ישראליות, כולל טילים, מל"טים ומערכות הגנה לטנקים".

"אם נפייס ונתגמל את ארגוני הטרור, נמצא את עצמנו מתמודדים עם אותם אילוצים מתישים כשנצטרך להילחם באויב כזה. אם היא תיכנע והיא ככל הנראה תיכנע, לארס האנטי-ישראלי של כל כך הרבה מחברי הפרלמנט שלה, ממשלה בראשות מפלגת לייבור עלולה לגרום נזק עצום ומתמשך לביטחון הלאומי שלנו", נכתב לסיום.