רפורמת התמרוקים יוצאת לדרך: מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק שהגיש שר הבריאות אוריאל בוסו. על פי הרפורמה לא יהיה צורך בבדיקות נוספות בישראל לתמרוקים שאושרו באירופה, מהלך שיוביל להוזלתם ולהגדלת מגוון המוצרים שישווקו בארץ.

על פי הצעת החוק, תוחלף החובה לקבל רישיון תמרוק ממשרד הבריאות ולאפשר ייצור וייבוא של תמרוקים בהודעה בלבד, מבלי לקבל אישור מקדים מהמשרד. המהלך יתבצע באמצעות יצירת מסלול נוסף לייבוא תמרוקים שעברו בדיקות איכות ובטיחות במדינות האיחוד האירופי, שוויץ או בריטניה. היבואנים בישראל יתחייבו לקבל אחריות על בטיחות ויעילות התמרוקים אותם הם מייבאים.

אימוץ המהלך צפוי להקל על ההתנהלות המסחרית של היבוא בשוק הגלובאלי, יוזיל עלויות, ויגדיל את מגוון המוצרים שישווקו בישראל.

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר: "לאחר עשור של דיונים ומהלכים לצמצום הרגולציה, התקדמנו היום צעד נוסף לקראת אישורה של הרפורמה ההיסטורית בייבוא תמרוקים. הרפורמה בתמרוקים תביא בשורה משמעותית לאזרחי ישראל, תקל על ייבוא נוסף, תגביר את התחרות ותוביל להורדת מחירים, כאשר בו בעת תשמור על בטיחות התמרוקים המשווקים בישראל. העיקרון המרכזי שמוביל אותנו הוא השמירה על בריאות הציבור והבטחה שכל מה שמגיע לארץ יעמוד בסטנדרטים גבוהים ומתוקנים. במסגרת הרפורמה מצאנו את הדרכים ליצירת התאמה בין הדין הישראלי לזה האירופי, במטרה לפשט את הייבוא ולייצר ודאות מלאה אצל היבואנים בנוגע לדין שלפיו יש לנהוג. אנו מאמינים שבאמצעות הקלה רגולטורית אחראית והקפדה על בריאות הציבור נוכל באמת להפחית עלויות עבור הציבור ולהיאבק על יוקר המחיה. אם זה לא ייעשה באחריות - העלויות יושתו על הציבור בדרכים אחרות".  

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: "מדובר בשינוי פרדיגמה מהותי שפותח חסמי ייבוא, משפר את הרגולציה שמטיל המשרד על השוק ומפשט את מנגנון אימוץ הדין האירופי לחוק הישראלי. התיקון עתיד לשפר את התחרותיות בשוק ולהגדיל את מגוון המוצרים המוצעים לצרכן".