רפי אדרי ז"ל (86), שהיה חבר כנסת ושר מטעם המערך ומפלגת העבודה, הלך לעולמו הערב (שבת). אדרי, שנולד בעיר קזבלנקה במרוקו, עלה לישראל בשנת 1956, כשהוא בן 17 לעיירה חצור הגלילית. לאחר כשנה החל לעבוד במועצה וכיהן פעמיים כיו"ר המועצה.

האם פריחה כלכלית אצל הפלסטינים מפחיתה את הטרור? לא תאמינו כשתקראו את התשובה | קלמן ליבסקינד
המחאה נגד המנכ"לית עולה שלב: הריאיון הנדיר של רביב דרוקר אצל המתחרים

אדרי כיהן לאחר מכן כמנכ"ל החברה לפיתוח קרית שמונה ותפקידו הבכיר הראשון במישור הארצי היה יו"ר ומנכ"ל חברת שיכון עובדים, שהיתה שייכת בזמנו לחברת העובדים שבבעלות ההסתדרות הכללית. בהמשך הוא כיהן כיו"ר שיכון ובינוי, שכללה גם את סולל בונה ההסתדרותית. במקביל, הוא חיזק את מעמדו במערך וכיהן כחבר כנסת במשך כ-18 שנים – בין 1981 ל-1999.

במסגרת פעילותו במערך הוא היה פעיל בזמנו לאחד מהחוגים החזקים "חוג יחדיו", אותו הוביל הח"כ לשעבר אליהו שפייזר ז"ל, שהיה מזכיר מפלגת העבודה במחוז תל אביב.

אדרי כיהן כסגן יו"ר הכנסת בכנסות ה-13 וה-14 ובהמשך כיהן במשך שנתיים כשר בלי תיק. במרץ 1990 הוא מונה לשר לאיכות הסביבה, אך לאחר כשבוע בלבד התפטר בעקבות הפלת הממשלה.

אדרי היה מעורב בגעים שהוביל אז שמעון פרס עם ש"ס להפלת הממשלה בראשות יצחק שמיר, ניסיון שלא צלח וקיבל את את הכינוי "התרגיל המסריח". אדרי נחשב כאחד מאנשי הקשר המובילים בשנות ה-80 למלך מרוקו חסן השני. לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים הוא שימש, בין היתר, כיועץ לענייני כלכלה ומכרות לשליט טוגו.