לאחר סערת סיכול מינויו של אבי כהן סקלי לתפקיד הפרויקטור הצפוני, רה"מ הודיע היום (ראשון) בישיבת הממשלה על לא אחד, אלא שני פרויקטורים - אחד לצפון ואחד לדרום.

וסרלאוף זועם על עיכוב מינוי הפרויקטור לצפון: "חרפה, עושים פוליטיקה"

לתפקידים התמנו שני אלופים במיל': אליעזר (צ'ייני) מרום, מפקד חיל הים לשעבר - שישמש כפרויקטור לצפון ויפתח רון-טל, לשעבר - מפקד זרוע היבשה ויו"ר דירקטוריון חברת החשמל - כפרויקטור לדרום.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, מסר: "אני מברך על המינוי החשוב. מינוי שהיה טוב שיעשה לפני חודשים רבים למען תושבי הצפון העקורים מביתם, העסקים, החקלאים, התיירנים ומשפחות שלמות שלא ישנות בלילה. אני מצפה לעבודה מיידית משותפת איתנו ראשי רשויות קו העימות".

מטה "נלחמים על הצפון": אנו מאחלים לאלוף מרום הצלחה בתפקידו החדש, ומצפים שהוא ייפגש עם כל דרגי השטח ויבין את הצרכים ואת התמונה המלאה. כמו כן, בימים הקרובים נפנה אליו ונעביר את המסר של מאות המשפחות: זה הזמן למערכה נרחבת בצפון, שתסתיים רק ברצועת ביטחון בלבנון, ושליטה ישראלית מוחלטת". 

"כבר קרוב לתשעה חודשים שאנחנו לא נמצאים בבית, ונגיד לא להסכם כניעה, לא לשקט רגעי, וכן אך ורק לניצחון לטווח הארוך. גם כעת חשוב לזכור- אם הביטחון לא יחזור לצפון, גם התושבים לא יחזרו. הגיע הזמן לעבוד על שיקום הצפון והרס לבנון".

יו"ר תנועת הביטחוניסטים, תא"ל אמיר אביבי: "מדובר במינויים חשובים שישפיעו רבות על עתידה הביטחוני של מדינת ישראל. תנועת הביטחוניסטים מברכת את הבכירים על המינויים החשובים. זוהי הוכחה נוספת לכך שנציגי התנועה פועלים ללא הרף לקידום תודעת הניצחון של מדינת ישראל נגד אויביה".