חברי סיעת 'אגודת ישראל' במועצת העיר ערד שלחו אתמול מכתב התראה טרום תביעת לשון הרע לדיאנה גיטיס חברת מועצת העיר מטעם מפלגת 'ערד ביתנו', שהיא מפלגת בת של 'ישראל ביתנו'. המכתב בא כתגובה לאירוע בו גיטיס זרקה חפץ כלפי חבר מועצה אחר וכלפי פוסט בהמשך לדברים שאותו הפיצה ובו ניסתה להסביר את מעשיה בכך שהיא טוענת שחברי סיעת 'אגודת ישראל' זלזלו בשירות צבאי ביותר מפעם אחת.

המכתב נפתח בתיאור עילת התביעה וההתרחשות מישיבת המועצה בתאריך 30.06.2024 "ביצעת תקיפה אלימה אל מול חבר סיעתנו, מעשה שזכה לגינוי מכל קצוות הקשת הפוליטית". חברי המועצה מציינים שציפו לפרסום הודעת התנצלות ממנה, אך במקום זאת קיבלו פוסט המכפיש את חברי הסיעה, כביכול הם מזלזלים בשירות צבאי ובגיוס. 

מתקפה חסרת תקדים בממשלה נגד בן גביר: "מגלומן ולא אדם חכם"
זעם במצרים על נתניהו: "מעמיד אותנו כליצנים, אי אפשר לעבוד איתו" | בן כספית

לטענתם, הדברים שמייחסת להם גיטיס לא נשמע מהם כלל, אלא להיפך, הם "מוקירים ומכבדים את חיילי צה"ל המוסרים נפשם למען הגנה על המולדת". לתפיסתם, "הדבר חמור שבעתיים בתקופת מלחמה כאשר דם החללים עוד לא יבש".

בהמשך נכתב: "הוספת וכתבת שמר ברוידא אמר 'נמות ולא נתגייס', ואף חזרת על דברי הבל אלו במליאה שמן המניין מתאריך 4.7.24. ככל הנראה את צופה בטלוויזיה בהפגנות של קהילות קיצוניים הקוראים כך, אולם מפיו של מר ברוידא לא יצא מעולם משפט כזה". 

עוד הם מטיחים בפניה: "את מסיימת עם גינוי לאלימות ומיישבת את מעשיך בכך שהיית בסערת רגשות לאחר הזלזול בחיילי צה"ל, אנו דוחים בתוקף מכל וכל שנאמרה אי מילה של זלזול בחיילים הן בישיבה זאת הן בישיבות אחרות".

המכתב מזכיר את שפרסמנו אצלנו: "כאילו לא די בזאת, בתגובתך לכתבה שפורסמה במעריב טענת כלפי חבר המועצה שמחה ברוידא ש"צחק על גיוס החיילים וצחק על הילדים של כולנו", דבר שכמובן לא היה כלל וניתן לאמת זאת עם התיעוד מישיבת המועצה".

המכתב מפרט את העשייה של חברי הסיעה כראיה סותרת לדבריה של גיטיס עליהם, את כך שחבר המועצה משה רייכמן ביצע שירות חובה ואת כך שחברי הסיעה וחברי הקהילה יצאו לבסיסים ולמוצבי צה"ל בימי המלחמה לחזק ולחבק את החיילים, יחד עם תזמורת וכיבוד כ"יד המלך".

את רכיב ההפצה וההשפלה הם מבססים כך: "נציין כי תגובתך פורסמה ברשת החברתית לה אלפי צופים, תוך נתינתנו ללעג ולקלס והגברת השנאה והקיטוב ביננו לכלל האוכלוסייה. מדובר בדברי שקר ובלע, שכל כולם כוונו בכוונה תחילה לפגוע בנו ולרמוס את שמנו הטוב. הדברים הכוזבים שפרסמת נגדנו מהווים לשון הרע חמורה, כהגדרתו בסעיפים 1( 1), 1(2) ו1(3) לחוק איסור לשון הרע תשכ"ה,1965- שעה שהם עלולים היו בין היתר להשפיל אותנו בעיני הבריות או לעשותנו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם".

בסיום המכתב מציבים חברי סיעת אגודת ישראל מספר דרישות בפני גיטיס ואת הדרישה להיענות אליהן תוך 7 ימים: לשלם להם סך של 100,000 ש"ח, לפרסם התנצלות ולחדול מכל פרסום מכפיש זהה או אחר נגדם או נגד קהילתם. 

עוד נציין שלפני המכתב הזה ולאחר האירוע החריג, ארגון "בצלמו" הגיש תלונה למשטרה ובנוסף שלח מכתב למפכ"ל וליועמ"שית, בו דרש לפתוח בחקירה נגד גיטיס. עוד נטען בו שהתעלמות מהתקרית עלולה להביא להסלמה באלימות בחברה והועלה חשש שהמניע לתקיפה היה גזעני.

מעריב פנה לחברת המועצה גיטיס וביקש את תגובתה. כשזו תתקבל, נצרפה.