עו"ד עמרי רונן הגיש היום (שני) מכתב לח"כ ושרת ההסברה לשעבר גלית דיסטל אטבריאן בדבר לשון הרע שפרסמה עליו, שכלל פגיעה בשם הטוב והסתה לאלימות כלפיו שיצר איום ממשי על חייו ועל חיי בני משפחתו.

תביעת ענק: קרובי נפגעי השבעה באוקטובר תובעים חצי מיליארד דולר מאיראן
מיכאל בן ארי על כתב האישום נגדו בגין הסתה לגזענות: "מדובר פה ברדיפה שלי"

במכתב מצויין כי דיסטל פרסמה וידיאו ברשת שתיאר כיצד לאחר מתקפת הפתע של חמאס בשבעה באוקטובר נאלצו בצבא לבנות תוכנית הכשרה לאנשי מילואים ש"סביב המחאה החברתית" נמצאו כלא כשירים למשימתם. לפרסום זה צירפה את המילים: "תראי מה עשית, שקמה", בעודה מתייחסת לפרופ' שקמה ברסלר

עו"ד רונן השיב לה: "גלית, תראי מה עשית", תוך שהוא מזכיר לה שאישרה על עצמה בעבר כי "פגעה באנשים", ושהיא "לא מועילה לאף אחד". לסיכום כתב: "לכי הביתה, הסיפור שלך נגמר". לאחר מכן דיסטל ענתה באריכות, תוך שהיא פונה אליו במילים, ביטויים ומשפטים, כגון: "ערב רב", "עם ישראל ישנא אתכם לנצח", "הילדים שלך יתביישו לומר בקול רם שאבא שלהם היה חבר בארגון שהוביל לטבח" ולבסוף: "הייתי כותבת לך לשטוף את הפה בסבון אבל עדיף שתתחיל עם הידיים - הן מגואלות בדם".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במכתב הנ''ל הזהיר אותה רונן על כוונתו לנקוט נגד דיסטל באמצעים המשפטיים המתאימים בעקבות מעשיה ופירט את חומרת דבריה שנכתבו, תוך שהוא מזכיר כי סבתו, נירה רונן ז''ל, נרצחה בידי מרצחי החמאס במתקפה על כפר עזה, וחברים אחרים שלו נרצחו ונחטפו.

בסיפא של המכתב ביקשו עורכי דינו של רונן, עו"ד דן אלדד ומושיקו פרץ, מחברת הכנסת כי תחזור ותתנצל בדבריה בנוסח מוסכם וכתוב ושתתרום סכום כסף מסוים למטרה ציבורית אותה יאתרו יחדיו. אחרת, יאלצו לפנות לערכאות הגבוהות ולנקוט, כאמור, באמצעים משפטיים.