מה לא נאמר על צביקה מור, שבנו איתן נחטף מהמסיבה ברעים ושבוי בעזה כבר תשעה חודשים וחצי: שהוא מפקיר את הילד שלו, שהוא שתול של נתניהו ושהוא מטרפד עסקאות חטופים. בראיון גלוי ומורכב, שיפורסם ביום שישי ב"מעריב המוסף", מור עונה לכולם, מסביר את השקפתו האידאולוגית, לא מפחד להביע את דעתו על מטה החטופים ומדבר בגלוי על הגעגועים, הבכי ותחושת הגאווה שהסב לו איתן, וגם על התקווה.

על המלחמה בחמאס אמר מור: "כשאתה נלחם כגוף לאומי כדי להשיב את החטופים, אתה מרוויח שלושה הישגים, אתה נוקם באויב שבא להשמיד אותך ולא מאפשר לו יותר להשמיד אותך, אתה מרתיע את האויבים מסביב, ואתה משיב את החטופים. זאת דעתי ואני מדבר כרגע מבחינה עקרונית, כי זה לא מה קורה בשטח". 

בהמשך התייחס מור למגעים לעסקה: "אם חמאס היה אומר 'קחו את החטופים, תנו 20 טילים מדויקים'. היינו נותנים 20 טילים מדויקים? אם היינו נותנים, אז לא היו פה יותר בסיסי חיל-האוויר, בתי חולים, תחנות כוח. אם זה היה אחד מול השני היינו צריכים לבחור במדינה, בחיים של 9 מיליון אזרחים. אבל זה לא אחד מול השני. המטה בת"א רוצה לעשות לנו עסקת שליט 2. כאילו אין מדינה, כאילו אין משפחות שכולות, אין נופלים, אין אלמנות, אין יתומים, אין פצועים, אין מפונים. רק אנחנו, מסכנים, ולכן יש לשחרר את החטופים שלנו בכל מחיר. מעבר לזה שיש פה אגואיסטיות ויש פה התעלמות מהעם כולו”

"כשאתה צועק בכל הרחובות 'חטופים, חטופים', 'הזמן אוזל', 'בכל מחיר', מה האויב מבין? שאתה תשלם לו כל מחיר. אז הוא לוקח את הזמן, אבל אם אתה עסוק בלהכאיב לאויב, אם אתה עסוק בלגבות ממנו מחירים באכזריות, ככה תשיב את החטופים שלך ותשמור על עם ישראל", המשיך מור.

עוד מתח ביקורת על אופן ניהול המלחמה: "לדעתי צריך היה לעשות בהתחלה מצור מלא, שלושה שבועות לפני שנכנסנו לתמרון הקרקעי, מצור מלא על עזה, בלי חשמל, בלי מים, בלי אוכל, בלי תרופות. שימותו עד שמחזירים לנו את האנשים שלנו. מה שהיה קורה זה שהאזרחים העזתים היו לוחצים על חמאס להשיב את החטופים".

הראיון המלא יתפרסם בשישי ב"מעריב המוסף" ובמעריב אונליין