סיעת עוצמה יהודית, באמצעות חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, הגישה היום (ראשון) הצעת חוק אשר תעניק חסינות מחקירה פלילית לכל חייל/שוטר/אזרח שיצא להילחם בשבעה באוקטובר. במקביל, חה"כ אלמוג כהן, מאותה מפלגה, הגיש הצעת חוק כמעט זהה שתעניק חסינות לאזרחי ישראל שנלחמו בשבעה באוקטובר מפני העמדה לדין.

"את אכלת הבוקר?": כך השיב ואטורי למשפחות חטופים שהגיעו לכנסת | צפו
אמסלם התפוצץ על נציג היועמ"שית: "אני אגיד לכם למה אני לא סובל אתכם"

חה"כ אלמוג כהן כתב על הצעתו: "היום לאחר שבועות של הכנה הגשתי את הצעת החוק שנותנת הגנה משפטית לאזרחי ישראל וחיילנו בכך שאסור לזמנם לחקירה פלילית. לא נאפשר יחס משפיל ומבזה לאזרחינו וחיילנו שלחמו בשבעה באוקטובר כאחרוני הפושעים. ההרתעה של המערכת המשפטית צריכה להיות כלפי אויבי ישראל ולא כלפי מגני המדינה שנלחמו ועודם נלחמים ומוסרים את נפשם למעננו".

ח״כ לימור סון הר-מלך כתבה בנפרד על הצעתה: ״הטירוף בהעמדת לוחמינו לדין חייב מענה חד וברור שעם ישראל לא ייתן לאף אחד לפגוע בלוחמיו. הייתי מאד רוצה להאמין שהחוק מיותר, אך לצערי המציאות מוכיחה אחרת. נמשיך לעמוד לצד לוחמינו ולגבות אותם. מי שמוכן לסכן נפשו בשביל עם ישראל, עם ישראל יעמוד לצידו״.

לימור סון הר מלך (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
לימור סון הר מלך (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

השר איתמר בן גביר בירך על הצעת החוק, לא ברור של אילו מן השניים: ״עוצמה יהודית תמשיך לתת גב ללוחמים, לשוטרים ולאזרחים שיצאו להילחם בקרבות השבעה באוקטובר. מי שהציל חיים צריך לקבל צל״ש - לא חקירה פלילית מבית היוצר של הפרקליטות״.

לא ברור אם מדובר אם בין שני חברי הכנסת שרר אי ידיעה, צירוף מקרים תמים או מהלך מתוכנן מראש, אך עצם הדימיון הכמעט זהה בשתי הצעות החוק שיוצאות באותו יום ומאותה מפלגה, מעלה סימני שאלה גדולים על המתרחש בה.