השבוע האחרון של כנס הקיץ יוצא לדרך, ועל הפרק שורת חוקים שהקואליציה מתכננת לאשר בקריאה שנייה ושלישית, בצעד שקיבל בכנסת את הכינוי "ניקוי שולחן".

למרות התנגדות הייעוץ המשפטי: החוק של רוטמן אושר בוועדה

בין עשרות החוקים שצפויים לעלות לאישור סופי, ניתן למצוא את חוק "פרויקט המטרו" (הרכבת התחתית בגוש דן), חוק הקמת מאגר מידע גנטי של כלבים, הרחבת החוק למניעת הטרדה מינית, אישור רפורמת "מה שטוב לאירופה - טוב לישראל" של שר הכלכלה ניר ברקת, חוק "הטלפונים הכשרים" של הסיעות החרדיות, חוק הספריות הציבוריות ועוד.

עוד נושא שיאושר הוא העברת סמכויות של הרשות לאכיפה במקרקעין משר האוצר סמוטריץ' לשר לביטחון לאומי בן גביר, כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים בהקמת הממשלה.

עוד ניתן לציין את החוק שיאשרר את "אמנת סינגפור" שתסייע בהסדרי גישור בינלאומיים חתומים בעניינים מסחריים, חוק ניוד מידע רפואי שיחייב נותני שירותי בריאות המנויים להעביר מידע רפואי ביניהם לבקשת המטופל, חוק הגישה לתוכן דיגיטלי לאחר פטירתו של אדם  שיקל על המשפחות לקבל מידע מקוון של הנפטר, אם זה הסכים מראש.

כמו כן, יאושרו חוקים בקריאה ראשונה, כמו הפסקת פעילות אונר"א בשטחי ישראל, הסדרת תשלום בכרטיס אשראי בתחבורה ציבורית, שלילת קצבאות לילד הנמצא במאסר בשל עבירת טרור ועידוד עסקים קטנים ובינוניים בשליטת משרתי מילואים.

השבוע, המליאה צפויה להיות כמעט רצופה עד יום חמישי, ואף להתכנס באופן חריג ביום ראשון הבא, היום האחרון לפני הפגרה, על מנת להספיק עוד הצבעות אחרונות.

כזכור, בשבוע הבא תתחיל באופן רשמי פגרת הקיץ הקבועה, שהפעם תהיה ארוכה במיוחד - 91 ימים, עד טקס פתיחת המושב הבא עם כנס החורף בתאריך 28 באוקטובר 2024.

למרות הפגרה הארוכה, הכנסת אפשרה לעבודת הוועדות להמשיך במתכונת מוגברת משנים קודמות, עם מספר הישיבות גדול מהעבר. כמו כן, לא תהיה שום מגבלה על עיסוק פרלמנטרי או חקיקה שקשורה לטיפול במלחמה או בנפגעים ואלה ימשיכו כרגיל. גם את מליאת הכנסת יהיה ניתן לכנס במידת הצורך - לפי בקשת הממשלה או לדרישה של קבוצת חברי כנסת.