ינון מגל וברק סרי שוחחו היום (רביעי) ברדיו 103FM בנוגע להתנהלותו של נתניהו, לאפשרות לעסקת חטופים ולמחדל ה-7 באוקטובר.

"אם נתניהו לא היה ראש ממשלה, הוא היה שחקן ברמות הגבוהות ביותר", אמר סרי בפתיחת דבריו. "זו הטרגדיה, הפער האדיר בין יכולות המשחק, הדיבור, ההצגה, ה'שואו', לבין יכולות הביצוע הוא אדיר. יש אנשים שהולכים שבי אחרי זה. הייתי שואל את נתניהו - אם פילדלפי כל כך חשוב, אז למה ב־7 באוקטובר, מיד, לא הסתערת על ציר פילדלפי? אנחנו נמצאים במצב שאיראן כפסע לפני נשק גרעיני, וביצעה בתקופת כהונתו חנק סביב ישראל. איך זה קרה? נכשלת נתניהו, אבל הופעת מעולה, ינון מבסוט".

"נתניהו מבין שהוא בסוף דרכו": התרחיש הקלוש שעליו נשען ראש הממשלה
טלטלה בשידור: ח"כ ביסמוט במסר ברור למחאה - "לא ניתן לחזית הזו להתפתח"

"יש פה הכרעה קשה כמו שהיה בגלעד שליט", אמר מגל מצדו. "יש פה בני אדם, חטופים, משפחות, לחץ: אתם זוכרים מה היה פה בתקופת שליט. זה אירוע קשה, זה לא פשוט. בדיעבד, העסקה של שליט הייתה נכונה או לא?"

"הטבח לא היה בגלל עסקת שליט", ענה לו סרי. "בדיעבד היה נכון לעשות את עסקת שליט. אלה שנרצחו, נרצחו בגלל הקונספציה שהוביל נתניהו ובגלל שנתניהו שחרר את סינוואר. בפעילות גלויה סינוואר הקים שם מפלצת, ושמנו פלסטרים".

מגל הזהיר: "אתה מבין שאם עוזבים את פילדלפי זה אומר שיש מצב סביר בהחלט שנכנסים אמצעי לחימה ומחבלים לתוך הרצועה?"
"אני מאמין לאיזנקוט", הסביר סרי. "(הוא) איש ישר, מאמין, מאמין להם, סומך עליהם, חושב שהלב שלהם במקום הנכון".

"אבל כל מערכת הביטחון אמרה שההתנתקות תביא ביטחון", הוסיף מגל. "האמנת להם? תמכת בהתנתקות?" "לא", הגיב סרי. "חשבתי שזאת טעות. למה נתניהו לא נכנס לכבוש את ציר פילדלפי לנטרל את האיום הקיומי הזה? הוא שחט את אולמרט במלחמת לבנון השנייה".

ישיבת ממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ישיבת ממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"למה בנט ולפיד לא עשו את זה?" שאל מגל. "למה הוא לא עשה כלום אם הוא ראש ממשלת ישראל?" הגיב לו סרי. "אם היינו עושים מה שגלנט הציע", הצהיר מגל, "היינו נכנסים למלחמה אזורית מול חיזבאללה. גלנט עכשיו לא רוצה מלחמה - תשאל את גלנט". "אני לא מבין איך נתניהו עומד בזה", המשיך מגל בשלו. "איך הוא יכול אתכם, איך אפשר אתכם, אתה לא זוכר מה היה פה? אתם פשוט קשקשתם פה שטויות". 

בהקשר למדיניות נתניהו, שאל סרי: "מה קרה אחרי רפיח?"
"רבים אמרו שאין מה להיכנס לרפיח, אתם כל הזמן מעוותים את המציאות", ענה לו מגל. "עכשיו אנחנו בציר, ואם אנחנו יוצאים זה אומר שאפשר להבריח את החטופים מתוך עזה". 

ינון מגל (צילום: צילום מסך 103FM)
ינון מגל (צילום: צילום מסך 103FM)

"לא נכון", אמר סרי. "על מי אתה סומך?" שאל אותו מגל". "על מצרים?" "אני סומך על שר הביטחון", הגיב סרי והביע תמיכה נוספת בגלנט.

"אבל הוא לא יהיה שם, מי יעצור את המחבלים וההברחות?", המשיך מגל. "הכישלון הגדול ב-7 באוקטובר גרם לכם לחפש אשם", אמר סרי. "אבל אין מה לעשות, אין לנו צבא אחר, אין לנו שב"כ אחר". "גם אין לנו ראש ממשלה אחר", קטע אותו מגל.

"יש מיליון!" התרעם סרי. "רק באולפן הזה, כולל אתה, כולם יכולים להחליף אותו, רק שהלב שלך יהיה במקום הנכון. נתניהו לא מחליט לפי מה שטוב למדינה אלא לפי מה שטוב לקואליציה. אתם מקעקעים את מערכת הביטחון, אותם, את סמכותם, כדי להרחיק אחריות מנתניהו. אתם מקעקעים גם את הלגיטימציה שלהם. אבי אבות הקונספציה היה נתניהו. האיש הכניס מיליארדים של דולרים במזומן לחמאס. שבועיים לפני, הוא שלח לקטאר תחינה להעביר להם את המזומן כבר".

ברק סרי (צילום: 103FM)
ברק סרי (צילום: 103FM)

"זה צבא שהתעסק בשטויות לפני", דבק מגל בעמדתו. "אני רואה את הסרטונים של חמאס וחיזבאללה, משמיעים אתכם ומראים אתכם". באשר למחדל ה-7 באוקטובר, אמר סרי: "כל הפרוז'קטורים דלקו, התרעה למלחמה - ומה עושה ראש ממשלה אחראי במצב כזה של התרעות? ומה עשה ראש הממשלה שלנו? נשא לטייל, הרכיב משקפיים ורודים עם שרה, עשה הכל חוץ מלשמוע את אותם מתריעים בשער". 

"חמאס לא פתח במלחמה בגלל הרפורמה", אמר מגל בסיכום דבריו. "אם חמאס פתח במלחמה בגלל שהיינו חלשים וזיהה חולשה במדינה זה בגלל שאתם פגעתם בכשירות של צה"ל, לא בגלל הרפורמה של יריב לוין. בגלל מה שעשיתם נחלש הצבא ונחלשה מדינת ישראל, ואז הייתה חולשה של המדינה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm