אפרת רייטן (העבודה) שוחחה היום (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5 והתייחסה לקביעת בג"ץ בפסיקה לפיה על שר המשפטים, יריב לוין, לכנס את הוועדה לבחירת שופטים בכדי למנות נשיא לעליון תוך 14 ימים.

"כשיש שר משפטים עם אובססיה למערכת המשפט, כולנו משלמים את המחיר. אגב, יכול להיות שגם נתניהו ישלם את המחיר ברמה האישית על כל ההפיכה המשטרית שהוא עושה. אם אנחנו מדברים על צווי המעצר של האג", ציינה.

אביגדור ליברמן חושף בראיון מיוחד: "ייתכן שגדעון סער ייכנס לממשלה בקרוב"
למרות שהמשבר בקואליציה נפתר: גנץ טס לארה"ב

לדבריה, "זה מה שקורה כאשר יש פה שר משפטים שכל מה שמעניין אותו זה לשנוא ולריב ולייצר חיכוכים עם המערכת. הוא עושה הכל כדי להחזיר את ההפיכה המשפטית, הכל כדי לדרדר את ישראל לתהום. אגב, על הפסיקה אתמול נמנו גם שופטים שמרנים שמונו ע"י שרת המשפטים לשעבר איילת שקד. הם ציינו במפורש בהחלטה כי לוין 'מאלץ אותנו פעם אחר פעם להיכנס לדברים שבהם אנחנו לא רוצים להכריע'".

רייטן הוסיפה וטענה כי "לוין מבקש לערער את אמון הציבור במערכת המשפט בישראל. הוא גם הפסיד וגם הוציא כתב שטנה למערכת המשפט כאשר הוא זה שהחזיק את הוועדה למינוי שופטים כבת ערובה במשך כל כך הרבה חודשים. הוא האיש שלא ממנה שופטים לעליון ומחזיק את מערכת המשפט בגרון".

עוד התייחסה ח"כ לעובדה כי "לוין יוצא חזיתית נגד נוהג שקיים עשרות שנים במדינת ישראל המנתק את הפוליטיקה מנשיא בית המשפט העליון וזה נוהל הסניוריטי (שבמסגרתו מתמנה לתפקיד נשיא העליון השופט עם שנות הכהונה הרבות ביותר). יתרה מזאת, לוין גם לא רוצה לראות את השופט עמית, שנוא נפשו, מתמנה לתפקיד".

על הצעת הפשרה שהגיש לוין, לפיה השופט אלרון יכהן כנשיא זמני "רק למשך שנה", אמרה רייטן כי מדובר במניפולציה כאשר אלרון יהיה זה שיקבע את זהות האדם שיעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית בנוגע למחדל ה-7 באוקטובר.

רייטן הוסיפה כי "כבר אמרתי שלוין הוא איש מסוכן, כמו רבים מהשרים שנמצאים היום בממשלה. כל יום שהם נשארים בתפקידם, הם מסכנים את ביטחון מדינת ישראל. הם האדריכלים של מה שקרה ב-7 באוקטובר".