נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי להמריא ביום רביעי לביקור מדיני בבלגרד, בירת סרביה, בהזמנת הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ. למחרת, ביום חמישי, ימשיך הנשיא לטיראנה, בירת אלבניה, לביקור בהזמנת ראש ממשלת אלבניה אדי רמה ונשיא אלבניה בג'רם בגג'י. בשל היעדר טיסות ישירות ובהתאם להנחיות הרשמיות, ימריא נשיא המדינה לביקורו במטוס "כנף ציון", לאחר שנשללה האפשרות לחכור מטוס מיוחד.

במהלך ביקורו הקצר, יקדם הנשיא הרצוג את המאמץ העולמי לשחרור החטופים המוחזקים בשבי בעזה בידי ארגון הטרור חמאס. בנוסף, יפעל לקידום שיתופי פעולה ביטחוניים, כלכליים ואסטרטגיים בין המדינות, עם דגש מיוחד על המאמץ המלחמתי הנוכחי.

עם נחיתתו בסרביה, יתקבל הנשיא על ידי שר החוץ הסרבי, מרקו ג'וריץ', שהוא קרוב משפחתו של החטוף אלון אהל. לאחר מכן יתקיים טקס קבלת פנים רשמי על ידי נשיא סרביה, ובהמשך יקיימו השניים פגישה מדינית. הנשיא הרצוג צפוי גם להיפגש עם ראש ממשלת סרביה, מילוש ווצ'ביץ', ועם יו"ר הפרלמנט, אנה ברנביץ'. במהלך ביקורו בבלגרד, ישתתף הנשיא בטקס באנדרטה לזכר קורבנות השואה ויפגוש את חברי הקהילה היהודית המקומית.

בטיראנה, יתקבל הנשיא על ידי נשיא אלבניה בג'רם בגג'י, ויקיים עמו פגישה מדינית. בהמשך מתוכננות פגישות עם ראש ממשלת אלבניה אדי רמה ועם יו"ר הפרלמנט, אליזה ספירופלי. הנשיא ייפגש גם עם צאצאי אזרחים אלבנים חסידי אומות העולם שפעלו להצלת יהודים בשואה, ויחתום את ביקורו בטקס באנדרטה לזכר קורבנות השואה ולציון הצלת היהודים באלבניה.

לביקור תתלווה משלחת כלכלית מישראל, הכוללת נציגים ממכון הייצוא, התאחדות התעשיינים, התאחדות לשכות המסחר, רשות החדשנות ומשרד החוץ. המשלחת תקיים פגישות עבודה לקידום שיתופי פעולה תעשייתיים וכלכליים.