אתמול (שלישי) פורסם בחדשות כאן 11 כי ראש הממשלה נתניהו כינס שבעה שרים לפורום חדש לניהול המלחמה, ללא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. חברתו לסייעת עוצמה יהודית ח"כ לימור סון הר מלך התייחסה היום לנושא אצל גדי נס ברדיו צפון.

הרצוג קרא להיכנס תחת האלונקה - בן גביר בתגובה: "משתף פעולה עם חמאס"

כך היא אמרה: "נתניהו בונה קבינט מצומצם והקול היחיד שהוא לעומתי, שחושב מחוץ לקופסא, שדורש להעמיד בראש האינטרסים של המדינה את הביטחון של מדינת ישראל, הקול הזה ממודר פעם אחר פעם. הסיבה מאוד פשוטה - כנראה שנתניהו יודע שאלו שיושבים שם יישרו קו עם הקונספציה. ראינו לאן זה מוביל אותנו".

כחברה בוועדת חוץ וביטחון, סון הר מלך התייחסה למתיחות בגזרת יו"ש ואמרה: "בוועדת חוץ וביטחון אנחנו שומעים את הדברים ורואים את השאננות הבלתי נתפסת, כשאנחנו יודעים שתרחישי הייחוס היום של יהודה ושומרון הם של מה שקרה לנו בשבעה באוקטובר".

עוד התייחסה חברת הכנסת למבצע "מחנות קיץ" שמנהל צה"ל בגזרה: "והם זורקים לנו ליתרת בשר כדי לרצות אותנו. אפילו השם של המבצע מגוחך ומעיד על זה שאנחנו לא מבינים מה קורה שם. אני שואלת שאלות קשות ומקבלת תשובות איומות, חסרות הבנה של תרחישי הייחוס, של שמה אנחנו מתמודדים ביהודה ושומרון ושל מה אנחנו עלולים חלילה להתמודד איתו שם".

כשנשאלה האם היא סומכת על הליך קבלת ההחלטות, השיבה בתוקף: "בוודאי שאני לא סומכת על הדרג המדיני - הפעולות שלהם נובעות מתפיסות עולם שגויות, ראינו את ההשלכות של התפיסות הללו בשבעה באוקטובר. אנחנו לא טענו את הטענות האלו אחרי השבעה באוקטובר - ידענו להתריע לפני, ידענו איך לפעול. הפרסום אתמול מספר את הסיפור - שכל מי שיושב שם מיישר קו עם התפיסות השגויות".

לשאלתו של נס "למה אתם נשארים בממשלה, הרי לא סופרים את השר בן גביר?", סון הר מלך השיבה: "חושבת שכל עם ישראל מבחין בדבר הזה, שפעם ראשונה מגיע שר ימני-לאומי ולא המשרד מנהל את השר, אלא הוא מנהל את המשרד ומנהל שם מהפיכות, שהעם שלנו שיווע להן במשך שנים".

הח"כית הוסיפה: "אבל, לא יכול להיות שרק משרד אחד מייצר פה אלטרנטיבות. רק משרד אחר מייצר לעומתיות כנגד הקונספציה, שבאמת מביא ביטחון למדינת ישראל, אם זה בחלוקת נשק לאזרחי ישראל, אם זה בגיבוי לשוטרים, אם זה ביחס שמקבלים המחבלים בבתי הכלא ואם זה בעוד הרבה מאוד דברים - אנחנו נכנסים לקונסטלציה אחרת".