למה בדיוק הוא התכוון כשהצהיר שאם היה פלסטיני היה נלחם בישראל, מה הוא למד מהשנים שלו בשירות, מה הקשר למלחמת וייטנאם וכיצד אנחנו תורמים לכך שהסוגייה תישאר סבוכה במיוחד? מאיר עוזיאל יצא לברר מה עומד מאחוריי אמירותיו המסעירות האחרונות של ראש השב״כ לשעבר, עמי איילון. זה נגמר בשיחת עומק מרתקת ובעימות אידיאולוגי נוקב על הסיבות לסכסוך ועל פתרון אפשרי. השיחה המלאה תתפרסם מחר (שישי) ב"מעריב המוסף" ובמעריב אונליין.

״מבחינתם הם איבדו את אדמתם, ולכן כאשר שואלים אותי אם אני הייתי פלסטיני, אז אני אומר: אם מישהו היה בא והיה גוזל את אדמתי, את ארץ ישראל, אני הייתי נלחם בו ללא גבולות. זכור נאום דיין על קברו של רועי רוטברג: ׳אנחנו לא יכולים לבוא אליהם בטענות'", אמר איילון.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

״הפלסטינים רואים את עצמם כעם. אחת הטרגדיות שלנו היא שאנחנו רואים אותם כאנשים. חלקם טובים, חלקם רעים. חושבים שאם תהיה להם פרנסה ואוכל לילדים, הבעיה תיפתר. לא. הם מוכנים להרוג ולהיהרג לא רק עבור אוכל. הם מדברים על סוף הכיבוש, על עצמאות״, הוסיף.

"הם לא רוצים את מה שאתה מציע, מבחינתם הם רוצים מדינה פלסטינית. כבר ב-1923 כתב זאב ז'בוטינסקי את 'קיר הברזל'. הוא בעצם אומר את מה שאני אומר. הוא אומר אנחנו לא יכולים לבוא אליהם בטענות. אנחנו גזלנו את אדמתם והם ילחמו בנו. הפת"ח, בסוף שנות השמונים, אחרי האינתיפאדה הראשונה, מגיע למסקנה שאין ברירה, צריך ללכת לדיפלומטיה, והחמאס אף פעם לא הסכימו לכך, הם אמרו: חבר'ה, היהודים ישקרו אתכם. הם מבטיחים לכם מדינה אף פעם לא יתנו. והראיה – ההתנחלויות", המשיך איילון.

הראיון המלא יתפרסם מחר ב"מעריב המוסף" ובמעריב אונליין