מליאת הכנסת צפויה לאשר היום (חמישי) בכינוס הפגרה, את הקמת "הוועדה המיוחדת ליישובים בגבול המזרחי", ועדה חדשה שטרם הייתה ותקבל את אחריות הפיקוח הפרלמנטרי על כל המרחב שבין אילת ועד רמת הגולן, זאת ברקע ההתחממות הביטחונית בגבול עם ירדן.

מי שצפוי לעמוד בראשות הוועדה הוא יו"ר סיעת הימין הממלכתי ח"כ זאב אלקין, למרות שהוא חבר אופוזיציה. אלקין הוא זה שביקש בשם הסיעה את הקמת הוועדה עוד בתחילת כנס הקיץ, אך האישור התעכב חודשים ארוכים.

ירדן על סף קריסה: הפיגוע במעבר אלנבי חושף את האיום החדש

״אני לא ישן בלילה": המעורבות האיראנית בהברחות הסמים והנשק לישראל | ראיון מיוחד ל'מעריב'

ברקע הדיווחים על המשך המשא ומתן מאחורי הקלעים בין הליכוד לימין הממלכתי על הצטרפות חזרה לקואליציה ומינוי של גדעון סער לשר בכיר, בימין הממלכתי טוענים שאין קשר בין הקמת הוועדה להתקרבות לקואליציה. במפלגה מזכירים שלאחר הפיצול מסיעת "המחנה הממלכתי", הם נותרו ללא תפקיד רשמי בכנסת, ולא מחזיקים באף ראשות ועדה או אפילו סגן יו"ר כנסת, נכון לעכשיו.

גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפי הגדרת הוועדה המיוחדת - שתוקם רק לכנסת הנוכחית, תפקידה יהיה "לפקח על פעילות רשויות המדינה באזורי אילת, הערבה, ים המלח ורמת הגולן, וכן על סוגיות סביבתיות ייחודיות המאפיינות את ים המלח ואילת. היא גם תעקוב אחרי יישום החלטות ממשלה באזורים האלה". 
כאמור אחריות הוועדה אמנם נושאת אופי אזרחי, אך התעוררות השטח בפן הביטחוני ונפיצות הגבול מול ירדן וקרבת יישובים רבים במרחב, צפוי לקבל גם בולטות בדיוני הוועדה.