טורקיה הודיעה היום (חמישי) כי פתחה בחקירה בנוגע למותה של פעילה טורקית-אמריקאית, שנהרגה בצומת ביתא בשומרון. אנקרה הצהירה כי תבקש צווי מעצר בינלאומיים בעקבות האירוע. משרד החוץ הטורקי מסר כי גופתה של אייסנור אזגי אייגי, בת 26, תגיע לטורקיה ביום שישי.

משרד החוץ הטורקי טען כי אייגי "הייתה מטרה מכוונת ונהרגה על ידי חיילים ישראלים במהלך הפגנה שלווה לאות הזדהות עם הפלסטינים". המשרד הוסיף: "נעשה כל מאמץ להבטיח שפשע זה לא יישאר ללא עונש". בנוסף, שר המשפטים הטורקי, יילמז טונץ', מסר כי משרד התובע הכללי באנקרה חוקר את "האחראים לקידוש השם ולרצח של אחותנו אייסנור אזגי אייגי". הוא אמר לכתבים כי לטורקיה יש ראיות הנוגעות להריגה וכי תגיש בקשות למעצר בינלאומי.

אתמול (שלישי) דובר צה"ל הודיע כי האירוע בו נהרגה האזרחית הזרה, תוחקר בשטח על ידי המפקדים. ומהממצאים עולה כי בסבירות גבוהה האזרחית נפגעה כתוצאה מפגיעה עקיפה ולא מכוונת של ירי כוח צה"ל, שכוון לעבר מסית מרכזי.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, וסגנית הנשיא, קמלה האריס, הצהירו לאחר מכן כי הריגתה של אייגי היא בלתי קבילה וכי על ישראל לעשות יותר כדי להבטיח שאירוע כזה לא יישנה.