חבר הכנסת אחמד טיבי (תע"ל) מתח הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על אלוף במיל' גיורא איילנד, שבשבועות האחרונים חזר לקמפיין עצירת הסיוע ההומניטארי לרצועת עזה, במטרה ליצור "המון כועס ורעב" שיפעיל לחץ על חמאס לסיום המלחמה. "אצל אסף וקלמן בכאן 1: גיורא איילנד קורא 'להרעיב למוות״ את כל מי שיישאר בצפון עזה אחרי קריאה להם לעזוב".

"הוא גם מגלה שאת 'הרעיון' הזה הוא קיבל מרופא בכיר בבית החולים סורוקה. כן, רופא מסורוקה. משהו לא טוב קורה בבית החולים הזה לאחרונה. נ.ב: כל מי שמראיין את גיורא איילנד הוא שותף לתועבה המוסרית שהוא מפיץ (הרעבה והפצת מחלות ברצועת עזה). פשעי מלחמה לפי הספר".

בשבוע שעבר, כזכור, הציג איילנד את "תוכנית האלופים", ובמרכזה שימוש בהרעבת האוכלוסייה להפעלת לחץ על חמאס, ו"חניקת" 5,000 המחבלים שיוותרו בצפון הרצועה. "היות ואנחנו כבר מנובמבר מחכים לאיזו עסקת חטופים נוספת שתקרה, ואנחנו רואים שהיא לא קורית, אני חושש שהיא גם לא תקרה בהמשך כי סינוואר לא לחוץ.

"הדבר הנכון לעשות - להודיע לבערך 300 אלף התושבים שנשארו בצפון הרצועה הדבר הבא אנחנו מורים לכם לצאת מצפון הרצועה, מסמנים לכם שני מסדרונות די בטוחים ליציאה ציר טאנצ'ר וציר אפיון יהיו מאובטחים על ידי כוחות צה"ל, גם מי שיצא יקבל אוכל ומים. אבל בעוד שבוע כל השטח של צפון הרצועה הופך להיות שטח צבאי, והשטח הצבאי הזה מבחינתנו לא תיכנס אליו שום אספקה. ואכן 5,000 המחבלים שנמצאים בשטח הזה יוכלו במצב הזה או להכנע או למות מרעב".