כמעט שנה לאחר אירועי 7 באוקטובר, גלית ולדמן, אמו של רס"ן אריאל בן-משה ז"ל שנפל בקרב ברעים, מביאה קול ייחודי ומפתיע בשיח הציבורי הישראלי. בראיון לפודקאסט "בשביל הזיכרון" של מעריב, ולדמן מציגה תפיסת עולם מורכבת ומאתגרת, המשלבת אופטימיות לצד ביקורת נוקבת.

"אין סכנה קיומית למדינת ישראל," פותחת ולדמן בהצהרה מפתיעה. "יש סכנה חברתית. הדור המדהים הזה, שאין לו אח ורע בעולם, הוא זה שיקים את המדינה מחדש".

אריאל בן משה (צילום: פרטי)
אריאל בן משה (צילום: פרטי)

ולדמן, אם לשישה בנים, חמישה מהם משרתים או שירתו בצה"ל, מביאה לשיח הציבורי קול ייחודי. היא משלבת בין כאב אישי עמוק לבין אמונה בלתי מתפשרת בצדקת הדרך ובחוסנה של החברה הישראלית. "זכיתי שהבנים שלי הם חלק ממלחמת התקומה הכי צודקת בעולם", היא אומרת בגאווה מהולה בכאב.

ח"כ אלמוג כהן טוען: כך השיג חמאס מודיעין מדויק על היישובים בישראל
למרות התנגדות משרד רה"מ: החוק שאיחד בין הגושים בכנסת יעבור?

הראיון חושף את הדילמות והמורכבויות שמלוות את החברה הישראלית בעקבות המלחמה. ולדמן מתייחסת לסוגיות רגישות כמו היחס לחברה החרדית, תפקיד התקשורת, והפער בין הנהגת המדינה לבין העם. "יש לי ביקורת קודם כל על השיח," היא מדגישה. "השיח יותר נמוך מים המלח."

בנוגע לתפקוד הצבא והמערכת הפוליטית, ולדמן מביעה עמדה מורכבת. מצד אחד, היא מצהירה: "אפס טענות לצבא ההגנה לישראל. למרות המחדל, למרות המשבר, למרות האי הבנות, למרות הכל." מצד שני, היא מותחת ביקורת על המערכת הפוליטית: "כל ה-120 צריכים להעמיד עצמם לבחירה מחודשת".

בנצי רובין הכתב הפרלמנטרי מראיין את גלית ולדמן אימו של רס''ן אריאל בן־משה ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
בנצי רובין הכתב הפרלמנטרי מראיין את גלית ולדמן אימו של רס''ן אריאל בן־משה ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

ולדמן מתייחסת גם לסוגיית החטופים, נושא שמעסיק את החברה הישראלית. "תדע כל אמא, אין מפקד, אין חייל, אין שוטר, אין מג"בניק, שלא חולם להביא חטוף." היא מדגישה את החשיבות של שחרור החטופים, אך גם מזהירה מפני ויתורים מרחיקי לכת.

אחד הרגעים המרגשים בראיון הוא כאשר ולדמן מתארת את הרגעים האחרונים של בנה אריאל. "הוא נהרג מכדור אחד. כמעט מטר 90 גובה מכדור אחד מתחת לאפוד הקרמי." היא מספרת בגאווה על פעולותיו האחרונות של בנה, שהציל חיי אזרחים תוך סיכון חייו.

למרות הכאב האישי, ולדמן מביעה אופטימיות לגבי עתיד המדינה. היא רואה בדור הצעיר את התקווה לעתיד טוב יותר: "מכאן, מהעם, תקום ההנהגה. זה הדור שיצמיח, זה גם לא יהיה בבחירות הקרובות, זה יהיה הרבה אחר כך."

ולדמן מדגישה את חשיבות החקלאות והקשר לאדמה כחלק מחוסנה של המדינה. "בלי אדמה, וזה המלחמה של האויבים איתנו. האדמה. כל הסיפור הוא על האדמה," היא אומרת. היא קוראת לחיזוק ההתיישבות בגבולות המדינה ולהשקעה בחקלאות.

בסיום הראיון, ולדמן מביעה אמונה עמוקה בעם היהודי ובמדינת ישראל: "זה עם נדיר. חבר'ה, עם הכול. איזה מזל לעולם שיש אותנו. אנחנו נדירים", היא מסכמת את תפיסת עולמה באמירה מרגשת: "הפסדנו, אבל הם עוד לא ניצחו".