ח"כ מ"הליכוד" ויו"ר הוועדה לזכויות הילד אלי דלל נכח היום (ראשון) במפגש ייעודי בנושא זכויות הילד במלחמה במועצה האזורית מטה אשר, והצטרף לביקורת החריפה על הממשלה, של משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר, ויו"ר פורום קו העימות על כך שהצפון הופקר. 

אתר הנצחה עירוני חדש ייחנך בשדרות לזכר נופלי השבעה באוקטובר
אחרי הפיגוע הפלילי ברמלה: מקרה נוסף של פיצוץ רכב

״הממשלה איבדה את הצפון, תרתי משמע״, הודה דלל. ״נכון, לא כל הדברים ברורים לנו, אבל עדיין לא יכול להיות שהמדינה מפקירה בצורה כזו את אזרחיה בצפון, ואנחנו עברנו הרבה מאוד מלחמות. זה לא משנה אם כרגע אין מספיק חימושים או האמריקנים קושרים את ידינו, אנחנו איבדנו את הצפון. איבדנו הרתעה ופה המדינה לא יכולה להרשות לעצמה את זה".

אלי דלל (צילום: ללא קרדיט)
אלי דלל (צילום: ללא קרדיט)

"אני אומר את זה כי אני נפגש ומסתובב הרבה באזור הצפון וגם הדרום וכל התושבים אומרים לי 'אנחנו מוכנים להילחם על הבית שלנו'. גם בימים הכי קשים, לא היו אנשים שהתפנו מהבתים שלהם".

"אנו מכירים את התקופות בעבר שהיו טילים לעבר קריית שמונה, אנחנו חיים במציאות מחזורית שבה רוצים להשמיד ולהעיף אותנו מפה, לכן אם אין אנחנו לעצמנו, אף אחד לא יגן עלינו, לא האמריקנים ולא אף אחד אחר. לכן, צריך לקחת את העניין לידיים ולהתמודד איתו״, אמר הח״כ.

"קשה להתעלם מהעובדה שהצפון מופקר מזה זמן רב, ואני רואה זאת כמשימה עליונה להחזיר את תשומת הלב והמשאבים הנדרשים לאזור זה", הוסיף דלל. "אני מחויב לפעול במהירות ובנחישות כדי לוודא שהילדים כאן יקבלו את התמיכה וההגנה שהם זקוקים לה, ולמצוא פתרונות שישפרו את מצבם הנפשי והפיזי בהקדם האפשרי".

"שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות ועם העומדים בראשן הוא חיוני, ואני שמח על שיתוף הפעולה המלא מצד ראשי הרשויות באזור. יחד נמשיך לפעול כדי להבטיח עתיד טוב יותר לילדים ולנוער בצפון".

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ: "תמונת המצב בעולמם של הילדים במלחמה קשה. ישבנו עם ח"כ אלי דלל יו"ר הוועדה לזכויות הילד וצוותו והצגנו בפניו את תמונת המצב של המצוקה הרגשית והפסיכולוגית של ילדים ונוער בקו העימות ובצפון. סיפרנו לו סיפורים קשים והעמדנו מולו את הקשיים והאתגרים עמם יש להתמודד".

"ח"כ אלי דלל ללא ספק הגיע לעבוד ומעוניין לעזור והוא מבין לעומק את העובדה שהצפון הופקר ואף הביע זאת בפני. אני שמח שיש עם מי לעבוד ומקווה שנוכל לקבל פתרונות בקרוב."