במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון) דנו השרים בהשוואות שנעשות ברשתות החברתיות, לטענתם, בין בכירי הנאצים לבין ראש הממשלה והשרים, תוך הטחת ביקורת חריפה על התנהלות היועמ"שית בנושא. בהמשך הישיבה תהו השרים מדוע ישראל טרם הגיבה על רצח ששת החטופים, זאת בניגוד להבטחת ראש הממשלה.

השר קרעי פתח ואמר: "דיברנו כאן מקודם על כך שהחמאס כמו הנאצים. אם כבר מדברים עליהם ועל ההשוואות אליהם, רוצה לשאול את גיל לימון שנמצא כאן מה עושים עם מי שקרא לראש הממשלה היטלר, ולשר הביטחון הלאומי הימלר וכתב בטוויטר שהיטלר מינה את הימלר שמשתלט על המשטרה".

"איבדנו את הצפון ואת ההרתעה": זה חה"כ שמצטרף לביקורת על הממשלה
חה"כ מהליכוד קורא לכיבוש דרום לבנון: "פתרון עד ימות המשיח"

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, ענה לשר קרעי: "לא מכיר את הדבר הזה". ראש הממשלה אמר בתגובה: "אתה רציני??? אני מכיר, פנו אלי מאות אנשים, כולם מכירים את זה".

בשלב זה השר בן גביר התערב: "אם היו אומרים את הדבר הזה על יאיר לפיד או גנץ מזמן היועצת הייתה מורה לפתוח בחקירה". השרה סטרוק הוסיפה: "על דברים פחותים מאלה חקרתם פעילי ימין", ונתניהו הזכיר: "פרשת משפטים בושה".

גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לימון הבהיר לשרים: "למען הסר ספק, מי שמשווה לנאצים לא מכיר היסטוריה ולא למד", ומזכיר הממשלה, יוסי פוקס, חתם את הדיון: "מבקש שעד שבוע הבא היועמ"שית תיתן עדכון האם הורתה לפתוח בחקירה".

בדיון על המעונות אמר השר בן צור: "הייעוץ המשפטי רוצים להפיל את הממשלה, זה לא דיון ענייני", וראש הממשלה הנהן: "נו, זה ברור".

מפלגת יש עתיד הגיבה: "שוב נתניהו מתקרבן כמו בכיין ופחדן. אזרחי ישראל התעוררו לטילים מתימן, הצפון מופגז כל דקה, חיילי צה״ל בחזית העזתית, החטופים נמקים בשבי אבל הוא בשלו. האיש שהקים את מכונת הרעל וההסתה מתלונן בישיבת הממשלה שמצייצים נגדו. ‏אם קשה לך, תתפטר. רוב מוחלט של אזרחי ישראל ישמחו מאוד".

בהמשך ישיבת הממשלה, האלוף אליעזר טולדנו סקר את המצב בעזה ודיבר על תחקיר המנהרות שנחשפו. השר בן גביר: "יש עוד עניין, והוא רצח החטופים שלנו. ואני אומר את הדברים בעיקר לראש הממשלה שנמצא כאן. נרצחו שישה חטופים. עברו שבועיים. איך צה"ל לא מגיב?".

השר קיש תמך ואמר: "בן גביר צודק. כל יום שעובר ואנחנו לא מגיבים, זאת אומרת שמשלימים עם הזוועה", והשרה רגב ציינה: "צריך ללמוד ממדינות אחרות. אין מצב שזה עובר בשקט".