טלי גוטליב טענה היום (שני) בוועדת חוקה שהייתה מועמדת לתפקיד פרקליט המדינה אבל לא מונתה כי היא לא פועלת לטענתה לפי שיטת ״יד רוחצת יד״. בפתח דבריה אמרה: "אביחי מנלדבליט, הכוח הבריוני הזה ממנה לפרקליט המדינה את מי שהכי פחות מתאים - עמית איסמן".

בהמשך אמרה: "הוא מינה את אותו אחד עם התיקים ועל התלונות שהיו בבית הדין למשמעת על החוטיני ולא חוטיני, למה? השופט ירון לוי ואני היינו מועמדים, ולמה אנחנו לא מתמנים? כי אני לא הייתי רוחצת את ידו של אף אחד".

אחרי חשיפת ההקלטות: המחאה הוויראלית נגד מפכ"ל המשטרה שסוחפת את הרשת
הפרשן המקורב לנתניהו טוען: "גלנט כנראה לא ינהל את המלחמה בצפון"

כזכור, בהקלטות שנחשפו בחדשות 12 לפני כשבועיים, ניתן לשמוע את אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, משוחח עם אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, טרם מינויו לתפקיד.

במהלך השיחות, מנדלבליט מתאר את עמדתו לגבי המערכת המשפט, ומציין כי הפרקליטות פועלת לפי טובת המערכת ולא תמיד לפי שיקולים משפטיים - וזאת לאחר שבשלב מסוים שקלו למנות עו"ד אחר כיועץ משפטי, גיא רוטקופף, שנחשב כ"אויב המערכת" כיוון שבפעל בצורת "אקטיביזם משפטי", והדבר נבלם - כך לפי השיחות. בנוסף, הכתב עמית סגל חשף כי מנדלבליט איים על עצירת הכתבה מסיבות משפטיות. עוד ציינו בחדשות 12 כי מדובר בהקלטות חלקיות ואלו לא כולן.

אביחי מנדלבליט (צילום: אבשלום ששוני)
אביחי מנדלבליט (צילום: אבשלום ששוני)

בהקלטות, אפי נוה מתרברב בפני אביחי מנדלבליט על כך שנציג לשכת עורכי הדין בוועדת האיתור פועל לטובתו ודואג להסתיר את מערכת היחסים בין השניים. במהלך שיחה, נווה מספר למנדלבליט על חתונה של בת של נציג הלשכה בוועדת האיתור, יחיאל כץ, ומביע ספק אם כדאי להשתתף באירוע. מנדלבליט מייעץ שלא להגיע. נווה גם מציין שהנציג עובד עבור מנדלבליט ומנדלבליט משיב בתגובה חיובית.

בשיחה נוספת שהוקלטה, מנדלבליט שוחח ישירות עם יחיאל כץ, בו כץ מודיע לו על תמיכתם בניגוד לנהלים. בהקלטה נוספת, נווה מתאר את מאמציו של כץ לשכנע את יושב ראש ועדת המינוי, נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, לתמוך במנדלבליט. נווה מוסיף שכץ מתכנן להיפגש עם כל חברי הוועדה ולהסביר להם את עמדתו.

אביחי מנדלבליט (צילום: תומר נויברג)
אביחי מנדלבליט (צילום: תומר נויברג)

נוה גם שואל את מנדלבליט אם התרשם מהפעילות של כץ ומנדלבליט עונה בחיוב. נווה מפרט כיצד כץ מתכוון להבטיח את מינוי מנדלבליט לוועדה. בנוסף, הכתבה מתארת התנהלות לכאורה בניגוד לנהלים, עם פרטים חסויים מתוך דיוני הוועדה שנחשפים על ידי נווה, ותיאורים כיצד כץ פועל נגד מועמדות של רז נזרי, עוזר היועץ המשפטי לשעבר.