ועדת המכרזים של משרד החינוך צפויה להתכנס מחר (שלישי) לדיון בהענקת שירותים רפואיים וסיעודיים לילדי החינוך המיוחד במסגרות הלימודיות. על פי חוק חינוך מיוחד, השירותים לילדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד אמורים להינתן במסגרת הלימודית עצמה. 

בארבע השנים האחרונות הייתה חברת ביקורופא אחראית על מתן השירותים הללו, אך לפני מספר שבועות הוגשה נגדה בעניין עתירה מנהלית לבית המשפט, המצביעה לכאורה על כשלים במכרז וחריגה ממסגרת התקציב שנקבע.

על פי הטענות, העתירה אשר הוגשה מציגה טענות חמורות על הטעיה והונאה של ועדת המכרזים נגד ביקורופא אשר הגישה הצעת חסר במכרז, תוך ידיעה שהיא מפרה את כללי המכרז ומתכננת להמשיך לספק שירותים באמצעות רופאים כלליים במקום רופאים מומחים כנדרש, בניגוד להצהרותיה בפני הוועדה. כל זאת, לצד דרישות בלתי סבירות שהעלתה ביקורופא לאחר זכייתה במכרז, לתוספת שעות בהיקף בלתי פרופורציונאלי, בניגוד מוחלט להצהרותיה בפני בית משפט מזה לפני מספר שבועות, בחריגה משמעותית ממסגרת התקציב שנקבעה במכרז, ותוך התניית מתן השירותים, ערב פתיחת שנת הלימודים, בהיענות לדרישותיה אלו.

מנכ"לית עמותת אהב"ה (ארגון הנכים בישראל) דפנה אזרזר: "התרענו וביקשנו שכל הנושא של רופאים מומחים במסגרות לחינוך מיוחד יבוא לידי ביטוי במכרז. אנו מלאי תקווה כי המכרז הנוכחי יידע לדאוג לצרכי הילדים ולספק להם את המענה הנדרש".

מחברת ביקורופא נמסר: "מדובר בעלילה מרושעת וחסרת כל בסיס. חברתנו פעלה פועלת ותפעל תמיד על פי החוק ועל פי המכרז בו זכינו על פי דין. לא יעלה על הדעת שחברה כמו פמי, שהפסידה במכרז זה ונתפסה בדיווחי כזב בהיקף של כ-50 מיליון ש״ח בשירות הספציפי הזה תנסה להטיף מוסר לחברת ביקורופא שהשירות והאמינות והיושרה הם נר לרגליה. 

"תשובתנו איננה משתמעת לשתי פנים וברור כי מדובר בניסיון כושל להשפיע על החלטת הוועדה ערב הדיון והדבר עלול לעלות בגדר הוצאת דיבה. חברת ביקורופא מספקת את השירותים למשרד החינוך בהתקשרות זו כבר מספר שנים לשביעות רצונו המלא של משרד החינוך. מעולם לא הועלתה כל טענה כנגד ביקורופא ולא בכדי הצעתה גם נבחרה כזוכה גם במכרז זה".

"הוראות המכרז קבעו מנגנון פשוט ביותר לבחירת זוכה. אין כל אפשרות מכרזית להגיש הצעה תכסיסנית, מה גם שתוכנית העבודה נקבעת באופן בלעדי על-ידי המשרד. גם בימים אלו ממש מספקת ביקורופא את השירותים על בסיס תוכנית עבודה אשר נקבעה על-ידי משרד הבריאות, לשביעות רצון המשרד וכך תמשיך לעשות".