תנועת הצופים התריעה שאם לא יבוטל הקיצוץ של המדינה, היא תיאלץ לקצץ לאחר החגים בכרבע את מספרם של היוצאים לשנת שירות. "מתנדבי ומתנדבות שנת השירות בתנועות הנוער וארגוני הנוער, הינם עמוד השדרה החברתי של מדינת ישראל.

"השנה האחרונה הוכיחה מעל לכל ספק את יכולתנו וכוחנו המשותף, באחת השעות הקשות ביותר שעוברות על החברה הישראלית", נכתב במכתב ששלחה תנועת הצופים העבריים בישראל למתנדבי שנת השירות בתנועה והוריהם. לצערנו, אנו נאלצים להביא לידיעתם, כי משרד החינוך החליט לקצץ כרבע מתקציב התמיכה במפעל שנת השירות לשנה זו.

"אנו נמצאים בשיח מתמשך עם משרד החינוך בנוגע להשלמת התקציב מזה חודשים רבים, ועל אף הבטחות שהובטחו, נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין חסרים 25% מתקציב התמיכה", מתריעים בתנועת הצופים – "אם לא יושלם התקציב עד לאחר החגים, יאלצו בלב כבד, כלל הארגונים המשלחים, לסיים לאלתר את שנת השירות של 25% מהמתנדבות והמתנדבות הפעילים בארץ.

הצופים (צילום: באדיבות תנועת הצופים)
הצופים (צילום: באדיבות תנועת הצופים)

"מדובר על מתנדבים בכלל מסגרות שנת השירות, שהחלו את התנדבותם בחודש האחרון ומשובצות למשימות לאומיות וחשובות ברחבי הארץ. גריעת המתנדבים משנת השירות תוביל לעדכון תאריך הגיוס וכנראה להקדמתו".

בהמשך, תנועת הצופים פונה למתנדבים ולהוריהם: "הורים וש"ש יקרים, חשוב לנו לשתף אתכם  במצב, לבקש את עזרתכם האקטיבית בהתמודדות אל מול משרד החינוך ומשרד האוצר בהפעלת לחץ על הגורמים הרלוונטיים, על מנת שנצליח לשנות את הגזרה המרה. אנו עושים את מירב  המאמצים, על מנת להמשיך את השנה כסדרה עבור כולכם, מלי לפגוע במתנדבים ובמתנדבות שנת השירות בשנה משמעותית וחשובה זו"