הדיווחים אתמול (שני) על אפשרות מינויו של גדעון סער כשר הביטחון בממשלה הנוכחית, ופיטורי גלנט בשל כך, עוררו הדים בזירה הפוליטית משני צדי המתרס. מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו לראשי הקואליציה לבדוק האם הם מסכימים למהלך וראשי הקואליציה אישרו. מנגד באופוזיציה תקפו את המהלך בשעת מלחמה בחריפות. היום (שלישי) התראיין ח"כ משה סעדה (הליכוד) אצל אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM שם הביע תמיכה בפיטורי גלנט, ובמינויו של סער. 


בפתח הראיון אמר:"חשבנו שצריך שלמדינת ישראל יהיה שר ביטחון שמנהיג ביטחון ולא שר ביטחון שמוביל נסיגות במקום ניצחונות והכרעות. אני חושב ששר ביטחון לא חייב להיות איש צבא. אני חושב שהפוך, הוא צריך להיות זה שיאתגר את המערכת הצבאית ויחשוב מחוץ לקופסה". בהמשך ביקר בחריפות את גלנט: "הוא עייף, כושל ורופס". ואף הזכיר כי קרא בעבר לפיטוריו: "יש לו הווה של רפיסות וכשל ומוביל כל הזמן בנסיגות והכלות במקום הכרעות וניצחונות. אצלכם אמרתי שביקשתי להדיח את שר הביטחון, שחייבים להחליף לשר ביטחון אחר שמאתגר את המערכת. האיש הזה הוא עייף וצריך לשוב אל ביתו".

"200 אלף כבר הצטרפו": מאחורי הקלעים להכנות ל"ליל גלנט" 2

כשנשאל האם שינוי במדיניות, קומבינה ומהלך שמטרתו לא לגייס חרדים על פי החוק, הם מה שעומד מאחורי פיטורי גלנט, השיב: "אני יודע באופן חד ערכי שמה שאתה אומר זה לא נכון ושזה לא קשור בכלל לעניין חוק הגיוס. חוק הגיוס שנכנס לוועדה לא יהיה חוק הגיוס שייצא מהוועדה. הולכים לייצר חוק שהוא טוב לעם ישראל, שיעשה שינוי משמעותי. גם אם הממשלה תנסה לייצר חוק בלתי סביר, הוא לא יעבור את בג"ץ ולכן אני אומר - חוק גיוס טוב לעם ישראל, יהיה, אבל זה לא יהיה בקרוב". 

סעדה האשים את גלנט בהמשך הקונספציה: "הקונספציה הזאת שראש הממשלה חלק ממנה כשלה. איש כמו גלנט שאומר אתמול בבוקר שהוא רוצה להגיע להסדר, הוא חלק מהקונספציה. ראש הממשלה אומר הפוך 'אני רוצה להשיב את הביטחון' שזה אומר מלחמה בצפון ואני אומר 'ומלחמה באיראן'". 

"אם לא ניכנס למלחמה בצפון ואם לא נתקוף את איראן שזה ראש הנחש, אז מדינת ישראל לא מעניקה ביטחון לאזרחיה. לא התעוררנו עד 7 באוקטובר, הגיע הזמן אם לא נתקוף, זה כישלון צורב של הממשלה שלא נותנת ביטחון לאזרחים שלה וזו חובה שלנו". הדגיש בסיום.