ח"כ מירב בן ארי ממפלגת "יש עתיד" התראיינה היום (שלישי) על רקע המגעים בין גדעון סער לראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה ליצור ממשלה רחבה ולמנות אותו לתיק הביטחון, ובזמן הטיסה של יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, לארה"ב. על סער, טענה: "אין פה שום אירוע שמצריך כניסה של גדעון סער למלחמה. אין לו שום ניסיון צבאי. יש פה אצבע בעין של חוק הגיוס, של עידוד השתמטות. נושאים שהוא נלחם בהם. אני רוצה להאמין, ואולי אני תמימה, שזה לא יקרה".

מניסיונה באופוזיציה ידעה חברת הכנסת בן ארי ימים יפים יותר עם סער וחברי מפלגתו: "אני התנהלתי מול זאב אלקין, הוא כיושב ראש הסיעה ואני כמרכזת האופוזיציה, וראיתי אדם שעשה כל מה שאפשר כדי להילחם בצד השני. וואלה, אני לא מצליחה להבין את זה. זה שווה את זה? זה שווה את כל הערכים שלך, סער? אני לא מצליחה להבין. ובשביל מה? בשביל להיות שר? ומה עם יושרה, אין כלום?".

לדבריה, "יש הבדל תהומי בין האופוזיציה הקודמת שהייתה. אז כולם היו מאוחדים סביב מנהיג אחד. כולם האמינו שהמנהיג שלהם הוא נתניהו. עם כל הכבוד, לפיד אחראי, אבל יש אחריות לראשי מפלגות. אני מודה ל'איפה לפיד', אבל לא צריך להפיל אחריות מגדעון סער".

בן ארי הזכירה כי סער הוא בשר מבשרה של הליכוד: "הוא יושב ראש מפלגה שמחובר בשורשים לליכוד, כולל חברי הכנסת שלו. יש לו ערוץ פתוח לליכוד לא מהיום מול ראש הממשלה. יש לו כמובן את ההתנגדות של האישה". היא הוסיפה: "כל אלה שכותבים 'אבל לפיד', סער הוא לא המתמחה שלו, הוא לא שואל אותנו ולא מתייעץ איתנו. בסוף אנחנו עושים כל מה שאפשר, אבל יש כאן ראשי מפלגות, שייקחו אחריות".

יאיר לפיד, ברק אובמה. יו\'\'ר האופוזיציה בארה\'\'ב (צילום: שחר עזרן)
יאיר לפיד, ברק אובמה. יו\'\'ר האופוזיציה בארה\'\'ב (צילום: שחר עזרן)

כאמור, לשאלה למה יו"ר האופוזיציה לפיד לא בארץ בזמן סערה פוליטית וביטחונית משמעותית, הדגישה בן ארי כי לטענתה "ללפיד יש תפקיד מאוד חשוב במדיניות החוץ בישראל, בטח בממשלה הכושלת הזאת שלא פוגשת אף נציג אמריקני".

"בדיוק לפני חמש דקות ראיתי את התמונה של לפיד עם אובמה, מודה לו על התמיכה שלו בכל מה שקשור בעסקת החטופים. כל מי שמעורב בעסקת החטופים, ומסייע למשפחות בניגוד לממשלה פה בארץ, בוודאי חשוב. אני מניחה שהם דיברו על נושאים אחרים. אובמה מאוד מעורב, בטח עם עם המתמודדת לנשיאות. ראינו את זה בוועידה של הדמוקרטים", הוסיפה על מעשיו בארה"ב.

עזר בהכנת הכתבה: אחיעד לוק