בהמשך לדיווחים על ההסכם המתגבש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הימין הממלכתי גדעון סער, מסתמן כי לסער יהיה וטו על קידום הרפורמה המשפטית.

בתוך כך, גורמים המעורים במגעים בין נתניהו לסער אומרים למעריב שאילוצים ביטחוניים מעכבים כעת את המו"מ ואת אפשרות החלפת שר הביטחון.

בן כספית דיווח כי עוד בין הסיכומים שהושגו: הרמטכ"ל יוחלף. זהות הרמטכ"ל הבא תהיה בהסכמה בין נתניהו לסער. בכפוף למצב הלחימה בכלל ובלבנון בפרט. "הסיכום הנפיץ ביותר, המקומם ביותר, המזעזע ביותר, הוא אירוע ההשתמטות החרדית, שהופך את המהלך כולו לבראון-חברון על סטרואידים", כתב כספית.

נזכיר, כי שר המשפטים לשעבר סער התנגד בעבר לקיומה של הרפורמה, ואף אמר בשנה שעברה כי "נדרשת רפורמה עם מערכת המשפט ולא נגדה, רפורמה שמטרתה היא תיקון הנדרש במערכת ולא הריסתה. רפורמה אבולוציונית ולא רבולוציונית. רפורמה המבוססת על המסורת המשטרית שלנו ועל עקרונות היסוד שהיו בעבר מוסכמים".

נתניהו עדין מבועת? גורמים פוליטים טוענים - זו הסיבה להדלפות על צירוף סער

עם זאת, לפני כחודש כשהתראיין ברדיו 103FM, הציג טיעונים בנושא שיכולים להיראות רכים יותר: "לחדש את המלחמה הזאת בתוכנו? אני בעד רפורמה בהבנה כשהרוחות יירגעו, שתהיה מאוזנת". עוד הוסיף באשר לבחירת השופטים: "אני לא חושב שיקרה אסון לדמוקרטיה הישראלית אם אחד מתוך חמישה עשר השופטים יהיה קרוב לתפיסתו המשפטית של השר לוין. נישאר עם שנים עשר במקום חמישה עשר שופטים, וזה יהיה נזק עצום למערכת, ותתחזק התחושה שזה מועדון סגור. אני לא חושב שהתחושה נכונה, אבל בקרב הציבור היא חזקה, וצריך לשים לכך לב".

כמו כן, לפני כחודש דיווחנו ב"מעריב" כי במערכת הפוליטית חשדו שהמטרה של יריב לוין בהקשר לקידום הרפורמה בטיימינג הנוכחי והעלאת הנושא מחדש, היא כדי לנסות לתקוע 'טריז' בין הקואליציה למפלגת "הימין הממלכתי" ולטרפד סופית את האפשרות שגדעון סער יצטרף שוב לממשלה.