אשר מדינה, דובר מפלגת ש"ס, התייחס הבוקר (שלישי) לטלטלה במערכת הפוליטית בעקבות הצטרפותו המסתמנת של גדעון סער לקואליציה. בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM, בירך על המהלך: "הרחבת הממשלה טובה לעסקה ותשחרר את הווטו מהמצב הנוכחי".

"יש הרבה שיקולים והרבה זוויות לסיפור הזה. איש איש וזוויתו והאינטרסים שלו. בסופו של דבר היינו בעד צירופו של סער עוד כשדרישתו היחידה הייתה להצטרף לקבינט. מצדי שישימו אותו שר חוץ או משהו אחר".

בהמשך התייחס מדינה להשפעה שתהיה להחלפת שר הביטחון על הניסיונות לקדם פטור גורף מגיוס לחרדים."יש לנו ביקורת לגבי התנהלות גלנט בחוק הגיוס. מי שחפץ בשילוב חרדים, במספרים, יודע שהמהלכים הכוחנים וצווי הגיוס השרירותיים שניתנים לא מביאים את התוצאות".

נתניהו וסער סיכמו: הרמטכ"ל יוחלף, וטו לסער בעניין הרפורמה | פרטים חדשים מההסכם
בעיצומה של מלחמה: ממשלת האסון מקבלת הנשמה מלאכותית | בן כספית

"בג"ץ חייב אותנו לחוקק חוק גיוס. במצב הנוכחי בחישוקים שגלנט שם עלינו, המהלך תקוע. אני חושב שסער בא בראייה יותר מפוכחת, ולא בגישה ששום התגמשות לא באה בחשבון, יש ריאל פוליטיק, יש מצב בשטח, ויש את צרכי הצבא. הצבא מדבר על 3,000 מגויסים חרדים, ולא על 60,000".

גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

הוא הוסיף: "בסופו של דבר יו"ר ועדת החוץ והביטחון הוא יולי אדלשטיין שבא באמת לפתור את העניין. הסדר 'תורתו אמנותו' קיים כבר שבעים שנה עוד מימי בן גוריון. יכול להיות שהוא צריך לעבור התאמות. אם אתה מסתכל על טובת העניין, גלנט לא הביא מספרים. ההפך – הוא גרם לאנטגוניזם". 

הוא סיכם: "כרגע המדינה תקועה בהרבה דברים, צריך לתת לזה לעבוד. גדעון סער מכיר טוב אתה עולמות החרדים בעברו, הוא מכיר גם את חצרות הרבנים. בסופו של דבר, אם לא נסתכל רק בעין פוליטית ואם אנחנו רוצים לשחרר את המדינה ממפלגות יותר קיצוניות. זכות הווטו נמצאת אצל איתמר בן גביר, אנחנו די תלויים בו. בכניסתו של סער נוכל להשתחרר ולהביא דברים שהם יותר קונצנזוס. אנחנו לא מבינים למה מדינה שפתוחה לשבע חזיתות לא יכולה להתכנס לאחדות מלאה".