לאחר הקרנת הסרט "תיקי ביבי" בטורונטו: ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה בימים האחרונים ליועצת המשפטית לממשלה ולמפכ"ל המשטרה בדרישה כי יפתחו בחקירה פלילית נגד עיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר בשל חלקו לכאורה בפרסום קטעים מחקירותיו של ראש הממשלה במשטרה.

נתניהו "לא זוכר", שרה זועמת ויאיר השווה את המשטרה לשטאזי | זה מה שהיה בסרט "תיקי ביבי"
הקהל הריע, עיתוני העולם משבחים: "תיקי ביבי" זוכה לתגובות נלהבות

"פרסום התיעוד הקולי והחזותי מחקירותיו של ראש הממשלה אינו שגגה או טעות", נטען במכתב ששיגר נתניהו באמצעות עורכי-דינו עמית חדד, ישראל וולנרמן ונועה מילשטיין. "אלא התנהלות מודעת ומכוונת של מר דרוקר, כחלק ממסכת ארוכה, שנועדה להשפיע באופן בלתי ראוי על ההליך המתנהל נגד ראש הממשלה, במטרה לפגוע שלא כדין בזכויותיו הבסיסיות ביותר של ראש הממשלה".

רביב דרוקר (צילום: אבשלום ששוני)
רביב דרוקר (צילום: אבשלום ששוני)

בפנייה המשפטית הקודמת של נתניהו בעניין הסרט, הבהיר דרוקר את חלקו בהפקת הסרט: "אלכס גיבני ביקש להיעזר בי לצורך הכנת הסרט כיועץ תוכן הן לענייני חקירות נתניהו והן לנושאים אחרים שנדונים בסרט", הצהיר דרוקר. "תפקידי בהפקה, אם כן, התמצה בייעוץ תוכן ותיאום המרואיינים. חברת ההפקה שבבעלותי סייעה אף היא בהפקה הטכנית של חלק מהראיונות וכן איתור והשגת קטעי ארכיון רלוונטיים. כמו כן, התראיינתי לסרט. המעורבות הזאת היתרגמה לתואר של מפיק שותף, בצוותא עם 3 מפיקים שותפים אחרים, אולם אין לי כל יכולת לשלוט - כאמור - בהחלטות לגבי הקרנת הסרט".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במכתבו האחרון, נתניהו דוחה עמדה זו: "מבצע בצוותא הינו כל מי ששותף בהכנת התנאים והאמצעים לביצוע העבירה אף אם אינו זה שמבצע את הפעולה האחרונה בשרשרת הפעולות", מדגיש בפנייתו ליועמ"ש ולמפכ"ל. בנוסף דורש נתניהו לחקור גם את מקור הדלפת החומרים לגיבני, ומפנה להתבטאויות פומביות של המפיק שאמר כי בסוף 2023 פנה אליו מקור והציע לו את תיעוד החקירות לצורך עשיית סרט.

"בנסיבות אלו, נוכח הפרת החוק הבוטה, עזת הפנים והמכוונת, נבקש כי תורו באופן מיידי על פתיחה בחקירה פלילית כמפורט לעיל, הן בעניינו של רביב דרוקר כמבצע בצוותא של העבירה על פי סעיף 13 לחוק הסדר הפלילי, והן בעניין המשך מסכת ההדלפות הבלתי חוקיות", כותב נתניהו.

רביב דרוקר סירב להגיב.