ח"כ עמית הלוי (הליכוד) התראיין הבוקר (שלישי) לינון מגל ובן כספית בתוכניתם ברדיו 103FM. על מינוי סער במקום גלנט, אמר: "אני בעד ששרים יעבדו בתיאום עם ראש הממשלה", ועל המלחמה בעזה אמר כי חמאס עדיין לא רוסק: "דגלי ישראל היו אמורים להיות במעבר רפיח כבר ממזמן".

"יש גם אחריות לממשלה. אני ועוד 20 ח"כים ובשבוע הראשונה דרשנו להוסיף ליעדי המלחמה את השליטה בכל מרחב עזה. למה פילדלפי היא המפתח ללבנון? כל מי שיושב ביציע, בחלק התימני או הלבנוני או העירקי או האיראני מסתכל איך ישראל מתמודדת מול רצועת עזה", אמר.

בהקשר למגעים בין גדעון סער לליכוד והאפשרות שגלנט יפוטר, אמר: "המקרה האחרון שהיה חריף מבחינתי כאזרח, ששר הביטחון דיבר על פילדלפי אחרי הקבינט, לחזור שוב לסנסורים ולמצרים שישמרו על ביטחון ישראל אחרי נהרות הדם שנשפכו כאן הייתה עמדה מופקרת. אחרי שהקבינט החליט מין הראוי שכל השרים ובוודאי שזה שמנהל בפועל את מדיניות הביטחון יממש את זה".

הוא הסביר את דעתו: "אני בעד שראש הממשלה יחליט בעניין. לא שמעתי שהוא החליט על זה. הכשל הבטחוני הוא לא עניין פרסונלי. הוא כשל מערכתי. אני אומר את זה כמי שמלווה את זה בשנה וחצי האחרונות מוועדת החוץ והביטחון. עולם מושגים מוזר לא רלוונטי השתלט על הפיקוד הבכיר. במקום שליטה, נהיתה שליטה מבצעית. במקום הכרעה  - פירוק. אחרי חודשיים של לחימה היינו צריכים להיות במצב שונה לחלוטין".

"עם זאת, חוק יסוד הממשלה, זה גם עניין של פרקטיקה – ראש הממשלה צריך לנהל את האירוע. זו החלטה שלו. זו לא התחמקות, אלא המציאות".

\'\'החלטה שלו\'\'. בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
\'\'החלטה שלו\'\'. בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

 בהמשך לשיחה על הלחימה, אמר על צה"ל ופילדלפי: "בציר פילדלפי היו אף היו הברחות. זה לא ספין ולא חצי ספין, והדברים נאמרו בפורומים השנים. אם ישראל תחזור לזה שהיא פקיר את הגבול הבין לאומי שלה עם מצרים, היא תהיה מדינה שמוותרת על הגבולות שלה ומערערת את הריבונות שלה. אין ישות מדינית בארץ ישראל זולת מדינת ישראל".

לדבריו, המשמעות המעשית של לעזוב את הציר תהיה "לתת לחמאס ניצחון דרמטי, זה לא עניין קטן ולא עניין טפל. אני מדבר גם על מעבר רפיח. מזמן היו צריכים להיות שם דגלי ישראל", אמר.

כחבר בוועדת חוץ וביטחון, אמר הלוי כי "החמאס לא מרוסק, החמאס שולט באופן מלא שטח ועל האוכלוסייה בעזה. רוב כוחו של החמאס חי פעיל ובועט. זה שדובר צה"ל מוציא הודעה שקרית כאילו חטיבת רפיח הוכרעה,  זה כשל נוראי של צה"ל ומערכתי של צה"ל".

באשר לביקורת על הצבא, הבהיר: "לא טינפתי על הצבא. אני מבקר את הפיקוד הבכיר של צה"ל שהתוכנית המבצעית שהוצגה לפני 27 באוקטובר הייתה מזעזעת. לא נלחמים ככה בטרור".